Vinn maxat övervakningspaket värt 12 500 kr!

overvakning.png

Veckans tävling går i en lite annorlunda tappning, men tävlingspriset är väl värt det. Vi träder nu in i den mörkare perioden på året, och därmed ökar också inbrottsstatistiken. Veckans vinnare kan dock säkra upp sitt hem inför vintern. Tillsammans med Övervakningsbutiken.se tävlar vi ut det nya TVI-paketetI En helt ny teknik för övervakning, som tar det bästa från både nätverkskamerorna och den analoga världen.

I paketet ingår inspelningsenhet, inbyggd hårddisk om 1 000 GB, 4 full HD-kameror (vinnaren får själv välja mellan domekameror, traditionellt utseende eller en blandning) för utomhusbruk (vilka självklart även går att nyttja inomhus) samt 4 kablar om 10 respektive 20 meter (i vilka strömmen följer med). Systemet är förberett för PUSH.

Totalt värde cirka: 12 500 kronor

Så här tävlar du:

Det du behöver göra för att vara med i tävlingen är att svara på ett antal frågor samt motivera varför just du borde vinna.


Frågor:
  1. Får du sätta upp övervakningskameror på din villatomt utan tillstånd? Ja/Nej
  2. Vad är mest driftsäkert – kabel eller trådlöst?
  3. Är antal IR-dioder runt en kameras lins avgörande för hur kraftfull mörkersyn kameran har? Ja/Nej
  4. Räcker det att en IP-kamera har PoE för att strömmen skall kunna ledas med i kabeln? Ja/Nej
  5. Vilken av följande beteckningar är mest vattentät för kameran? IP65, IP66 eller IP67?
  6. Om man vill att en kamera skall kunna se i så mörka förhållanden som möjligt, hur skall LUX:en då vara? Så lågt LUX-antal som möjligt eller så högt LUX-antal som möjligt?
  7. Inom vilket område pratar man om PUSH? Larm, mörkersyn eller vattentäthet?

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 6 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Övervakningsbutiken. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Övervakningsbutiken för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
shantosi och 5 till
  • Laddar…
Frågor:
1.JA det är tillåtet, dock måste det tydligt framgå vad som är en privat tomt.
2.Kabel
3.Nej
4.Ja, dock bör man använda ethernet kabel med koppar kablar, alu funkar inte lika bra.
5.IP67
6.Så långt som möjligt
7.Larm

Länge kämpat med dåliga övervakningskameror som aldrig fungerat som det skall, med en ökande frekvens av inbrott hade det varit skönt med ett pålitligt system.
 
Redigerat:
1. Ja (om jag endast filmar egen tomt, ej filmar grannar o dyl samt att tomt är avgränsad.)
2. Kabel.
3. Nej
4. Ja.
5. IP67
6. Så lågt LUX som möjligt.
7. Larm

Motivering: vi flyttade till ett nytt hus för två veckor sedan. Förut bodde vi i radhus, där grannar lätt kunde se om obehöriga var på tomten. Nu har vi en fristående villa, med en tomt skymd av buskar. Ett övervakningspaket skulle definitivt bättra på vår säkerhet.
 
1. Ja, om tomten är tydligt avgränsad och man inte filmar trottoar eller liknande.
2. Kabel.
3. Nej
4. Ja.
5. IP67
6. Så lågt LUX-tal som möjligt.
7. Larm
 
Frågor:
1.Ja det är tillåtet, dock måste det tydligt framgå vad som är en privat tomt.
2.Kabel
3.Nej
4.Ja, dock bör man använda ethernet kabel med kopparkablar, alu funkar inte lika bra.
5.IP67
6.Så långt som möjligt
7.Larm

Motivering:

I och runt mitt hus, vill jag slippa bus.
Men då kassan är skral, finns det risk för kval.
Övervakningsbutiken så snäll
låter mig somna in tryggt, var kväll!
 
1. Ja, men det måste också vara tydligt uppmärkt för folk som kommer in på tomten befinner sig på kameraövervakat område!
2. Kabel
3. Nej
4. Ja
5. IP67
6. Så lågt LUX-tal som möjligt
7. Larm

Med ökad oro för inbrott skulle det öka min trygghet med kameror!
 
1.Ja.
2.Kabel.
3.Nej.
4.Ja.
5.IP67.
6.Så lågt som möjligt.
7.Larm.

Det skulle kännas tryggt med övervakningskameror på tomten, för mig som ensam kvinnlig småhållare av djur på landsbygden, då jag kommer kunna skydda mina djur mot tvåbenta rovdjur eller åtminstone kunna ge signalement till polisen så de inte slår till mot flera småhållare. Sedan kommer de även vara bra de dagar mina höns får för sig att de ska sova i ett träd och inte i hönshuset, då kan jag kika åt vilket håll de gick.
 
1.Ja, men tydlig uppmärkning måste finnas för besökare.
2.Kabel.
3.Nej.
4.Ja.
5.IP67.
6.Så lågt LUX som möjligt.
7.Larm.

Sedan -97 då det radhusområde jag bor på har i runda slängar en-två inbrott skett. Pytteinbrott i jämförelse; en stulen barncykel, någon gräsklippare, etcetera. Nu under bara ett halvår har fyra inbrott skett! Att skaffa ordentligt larm kostar skjortan, men är inne på att kanske samverka med grannarna (det är parhus på hela gatan). Detta vore utmärkt att testa och utvärdera för samtliga, att faktiskt ha en egen grannsamverkande övervakning: att filma samtligas baksidor, och plocka fram materialet från någon gemensam central om inbrott skett. Jag tror att det hade förhindrat många inbrott.
 
1=ja
2=kabel
3=nej
4=ja
5=IP67
6=så lågt Lux - tal som möjligt
7=Larm

Motivering: Man kan aldrig vara säker, inte ens på denna vackra ö (Gotland), man är rädd att bli rånad och även för att dö. Med ett övervakningssystem i husen, är man trygg även för musen. Så håller alla tummar o tår att övervakningen nu vi får.
/Fredrik enström
 
  • Gilla
Bohusläning
  • Laddar…
Svar
1.Ja
2.Kabel
3.Nej
4.Ja
5.IP67
6.Så lågt som möjligt
7.Larm

Med en alarmerande ökning av bostadsinbrott där jag bor så har polis och försäkrings bolag gått ut och erbjudit DNA kit till vissa gator . Polisens rytteri i Stockholm har till och med tagit ut sina hästar på turer i området på dag tid. Nu ligger våran gata precis utanför detta område . Så då har tyvärr inbrotten flyttats till oss efter polisens ökade närvaro på granngator.
Och nu har min dotter slutat på fritids på eftermiddagen och börjat gå hem själv och då skulle man vilja ha ett system som går att kolla av i mobilen när man är på jobbet .
 
1. Ja, så länge kameran inte riktas utanför egen tomt och att tomten är tydligt avgränsad.
2. Kabel
3. Nej, hur kraftfulla dem är.
4. Njae, även uttaget i andra änden måste ha POE och leverera ström till kameran.
5. IP67
6. Så lågt tal som möjligt.
7. Instant notifiering när det händer något.

Motivering. Husdjur, tjyvar, brand, allt vill jag se!
 
1. Ja
2. Kabel
3. Nej
4. Ja
5. IP67
6. Så lågt LUX som möjligt
7. Larm

Motivering:
Jag är väldigt teknikintresserad och bygger just nu ett system för hemautomation, dels för automatisera hemmet men även för att hålla tjuvar borta. Dock har jag inget kamerasystem för att fånga något på film som skulle hända utanför på tomten. Så skulle jag vinna detta system så skulle jag sammankoppla båda systemen och då ha ett komplett säkert system.
 
1. Ja
2. Kabel
3. Nej
4. Ja
5. IP67
6. Så lågt LUX som möjligt
7. Larm

Bor på landet, fyra mil från närmaste stad, så skulle kännas säkrare med övervakning och larm, helst när jag är ensam hemma ganska ofta då maken jobbar på annan ort.
 
1. Ja
2. Kabel
3. Nej
4. Ja
5. IP67
6. Så lågt LUX som möjligt
7. Larm

Med allt hemskt som börjar hända här i världen, till och med i lilla Sverige, så vill man skydda sig på något sätt. Detta vore en väldigt bra början till det.
 
Svar
1.Ja
2.Kabel
3.Nej
4.Ja
5.IP67
6.Så lågt LUX som möjligt
7.Larm

Bor med min familj på landet och har inga grannar, så det vore suveränt med kameror för att öka säkerheten för oss. Dessutom är jag oerhört intresserad av teknik/larm och hoppas kunna utöka en eventuell vinst med mer larm och kameror.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.