Är det någon som jämfört de tillgängliga, både från andra tillverkare och Ikeas i funktion och ljudnivå?
 
Min Smeg känns inte som ett under av kvalitet men var lätt att installera luckan på, diskar rent, är relativt tyst och ganska snabb. Snabbheten beror dock även på att vi kopplat in den på varmvattnet. En nackdel är att den inte torkar disken särskilt bra så jag öppnar ofta luckan helt efter en disk och låter den lufta en stund.
 
parnygards skrev:
Har beställt Siemens/Bosch i övrigt pga genomgående bra testresultat. Deras DM för Metod-kök verkar svåra alt dyra att få tag på. Det lutar åt en Elux ESL7630RO. Enligt dem ska den passa frontluckor med dimensionerna 67-82,5X59,6.
Bosch-maskinen är utgående men här har du motsvarande Siemens med fem års garanti :
http://www.elon.se/vitvaror/diskmaskin/diskmaskin/siemens-sx75m039eu
 
Jag har helt missat att inte alla maskiner passar med Ikeas nya kök, är det någon som har lust att förklara vad det går ut på?

Ska ha en 45cm:s maskin till mitt kök och har kollat på Siemens dyraste modeller, pga toppkorg, SR65M081EU och SR66T094EU.
 
lobbin skrev:
Ska ha en 45cm:s maskin till mitt kök och har kollat på Siemens dyraste modeller, pga toppkorg, SR65M081EU och SR66T094EU.
De maskinerna passar inte till Ikeas kök, Bosch/Siemens har ingen integrerad 45-disk som passar Ileas kök.
 
Ok, då förstår jag vad Tretti.se menar med "Passar IKEAs kök". Det skulle då innebära att det inte finns någon helintegrerad 45cm:s maskin på marknaden just nu, förutom Ikeas egen då?
 
Sist jag kollade var Ikeas egna 45cm maskin den enda på marknaden som fungerade till Ikea Metod, så om inget hänt senaste halvåret stämmer det fortfarande.
 
Vi har ikeas dyraste från förra året och är nöjda med den. Enda jag saknar är lampa.

Har IKEA en 45-maskin? Det känns lite apart eftersom Metod i övrigt bygger på jämna 20 cm intervall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.