A
A
klockan8 skrev:
Kan man använda denna färg på mitt betonggolv i källaren?

[länk]

Ett av rummen har isolerad platta med golvvärme i rummet som ska målas. Ej tidigare målad yta.
De andra rummet har oisolerad platta som tidigare är målad.

/kl8


Ingen som kört denna?
 
Jag har målat med Biltemas 2 komponent golvfärg, än så länge är jag nöjd, håller att tappa verktyg och liknande på utan att det lossnar
 
A
Vill helst köra med vattenbaserad vanlig färg. Någon som vet om den släpper igenom fukt och om de sitter bra?
 
Vill du ha en enkomponents av riktigt hög kvalite så har du "Beckers Golvfärg Plus"
http://www.beckers.se/produkter/inomhus/golv/golvfarg-plus

Bara för att ingen ska tro att jag jobbar för Beckers så kan jag "balansera" med att flera av deras övriga färger inte är speciellt imponerande, men denna är det.
 
A
Tack för svaren. Men undrar fortfarande om midun byggmax golvfärg för trä o betong funkar bra för betonggolv o källare med delvis isolerad/oisolerad platta.
 
Så länge du inte har någon fuktvandring i golvet så sitter golvfärgerna fast, vilket du testar genom att klistra en plastbit, 50*50 cm, över en yta. Slitstyrkan är ju beroende av vad du ska göra i rummen.
Har målat min snickarrum i källaren med vattenbaserad färg och den sitter fast utan problem, golvet är gjutet från -60 utan isolering och fuktvandring.
 
Redigerat:
A
Jag gjorde som du sa Anders. Ingen kondens efter 5 dagar. Målade med byggmax färgen som var mycket lättmålad och täckte bra.
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Nu när det gått ett tag, är du nöjd med färgen fortfarande?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
S
Jocke Westin skrev:
Nu när det gått ett tag, är du nöjd med färgen fortfarande?
tycker du skriver att pm till klockan8
 
A
SBH skrev:
tycker du skriver att pm till klockan8

Mycket nöjd ännu! Inga konstigheter med färgsläpp lr så.
 
Köpte samma färg för ca 3 månader sen å den verkar kanon.
 
Fortfarande nöjd 2 år senare :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.