Såhär ser det ut nere i grunden, där Anticimex nyss varit och lagt giftlådor. Ingångarna är igentäppta av sten, betongsmulor och annat skit. Varför i hela friden gör de så?
IMG_20151028_224536.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
hsd
de listiga småj..
blockar så att inte ungarna käkar giftet
 
Det är en intressant frågeställning som inbjuder till svar mer präglade av fantasi än av fakta.

Kanske personen från Anticimex ville göra det lite svårare för mössen att förgifta sig? Man är ju ändå djurvän trots allt.
 
Jag har det omvända problemet, vågar knappt gå upp på vinden längre...

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
hsd skrev:
de listiga småj..
blockar så att inte ungarna käkar giftet
Fast, om en vuxen mus tar sig igenom hål som är 5 mm så borde ju ungarna ta sig igenom typ 2 mm. Så nej, det där tror jag inte på. :|

Kan tillägga att på kattvinden, som är isolerad med lösull, så drar de in ull i lådorna och liksom boar in sig. Jag kan se dem framför mig hur de ligger där inne och gosar i sin lösullssäng med giftet på bekvämt mumsavstånd alldeles bredvid sig. :cool:

Så frågan kvarstår - varför gör de såhär?
 
mexitegel skrev:
Jag har det omvända problemet, vågar knappt gå upp på vinden längre...

[bild]
De kanske tyckte hålet var för litet och ville på ett snabbt och smidigt sätt ta sig in till godiset? :)
 
Ja, jag vet inte riktigt vad de håller på med eller om de muterat på något sätt. För det ligger lika mycket musskit runt burken varje gång efter jag städat undan....

Men dina möss verkar ju i vart fall ha någon form av humor, så snyggt som de staplat spiken och det lilla plaströret :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.