Hej,

Nu har jag blivit lurad av samma Kille, Rikard på nyttkök.se ...
Jag är så förbannad, så all hjälp som jag kan få med hur jag skall gå vidare vore verkligen till stor hjälp.
Tack.

MVH Mario
 
Berätta mer!
 
Kloge skrev:
Berätta mer!
Hej.
Jag beställde hembesök i början av juni 2015.
Då kom han och mätte luckorna och vi kom överrens om vilka luckor vi skulle ha..
Kort därefter fick jag en faktura på 2099:- som han ville ha innan han beställde luckorna.. Det betalade jag då.
Sedan gick månad efter måndag. Han skulle komma en vecka sedan nästa vecka.. Han kom aldrig utan hade bara undanflykter för att skjuta upp detta. Nu si sådär 6 månader senare så har jag hävt köpet och vill givetvis ha mina pengar tillbaka. Han lovat samma sak här, du får de imorn sen blir de nästa vecka osv osv osv.. Han ljuger konstant..
Nu har jag bönat och bett i över en månad efter mina pengar.. Men inget händer..
Vad ska man göra?

Mvh Mario
 
Vad står det i ert avtal?
 
mexitegel skrev:
Vad står det i ert avtal?

1446126356773-1757403592.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej. Det står bara att 20% betalas i förskott vid beställning.. Resterande när jobbet är utfört.
Detta står på fakturan. Något mer avtal eller liknande har jag aldrig fått utan det är enbart en faktura jag har fått.
 
Fakturan refererar till en offert, vad står det i den?
 
1446127062812-1743198711.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Såhär står det i offerten.
 
1446127123509-1843290003.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Finns det inget orgnr. eller syns det bara inte?
 
Det borde ju höjt en varning direkt, inget orgnr och inte ser det ut som fakturan har en logo ens. Alla fakturor ska ALLTID ha med orgnr, finns inget orgnr så är det något suspekt. Du har tom orgnr på kvitton från vilken affär som helst när du handlar fysiskt.
 
Redigerat:
Du har rätt. Men man tog tyvärr för givet att man inte lurar folk idag..
Men hur kan jag gå vidare nu. Har någon något bra förslag? Vad hade ni gjort?

Tack
 
Börja med att läsa konsumentköplagen och kontakta din konsumentvägledare i din kommun.
 
mexitegel skrev:
Börja med att läsa konsumentköplagen och kontakta din konsumentvägledare i din kommun.
Frågan är ifall det ens finns ett bolag bakom denna faktura för om det inte finns så gör konsumentköpslagen ingen nytta eller ens ARN, då gäller raka vägen till kronan och ifall han bestrider så är det tingsrätten. Slösa inte tid på konsumentvägledare eller arn, det är ingen statlig instans som kronofogden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.