Ja, nog är det mycket att komma ihåg, även när ivern kommer över en ;D
Jag har också funderat över IKEA kök. Men vi vet inte om vi ska bygga FH eller om vi ska bygga lösvirke än ::) Anledningen till att jag vill bygga lösvirke, är att det ingår så mycke onödigt i en byggsatts, som tex. Ballingslöv kök och ekparkett, och simens vitvaror. Jag vill egentligen inte ha något dera, känns som att man får kompromissa på så mycke åt fel håll :-/ Och sen slipper man kompromissa på planlösningen om man bygger lösvirke, men, men det är ju klart en kostnadsfråga också. Ska man lägga ner mer jobb själv, vilket det blir med LV, så vill man ju veta att man spar in någon krona också. Skulle vi bygga FH Spoven, så skulle det gå på 2,2mkr nyckelfärdigt (209kvm) och det borde man väll komma under på en liknande storlek fast i LV? :-/ Vi har tänkt att göra en hel del själva, men ändå ta hjälp av snickare och div entreprenad. Någon som har någon koll på detta? /Malin
 
Ja det går inte att svara på din fråga egentligen :'(
Men det är mycket upp till dig själv och hur mycket du kan
Vi var inne på FH vi med men valde att göra lösvirke
För att man får det som man vill med kök,isolering,rum,värme,vent,el,golv,badrum,trapp,PRIS,mm,mm.Och mm
Ja listan går nog att göra lång åt båda håll. Men glöm inte att det är mycket jobb :D

 
Ja då fick man börja välja tapeter :)
Det finns en del
 
Då var det asfalterat vilken tajming för snön  :cool:
 
  • DSC00198_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vilken tur du hade då :p NCC var här förra veckan men det beslutades att vi skulle vänta till våren :( Backen var alldelens för sumpig, det skulle aldrig ha blivit bra.. Nåja det blir lika bra till våren, hoppas bara att det fryser på snart så att det dras in mindre.. :)
 
Jo dom gjorde underarbetet för en månad sen så det tog lite tid ;D
Hoppas det håller
 
Oj vad det var länge sedan man var här inne jag ska fixa några nya bilder i helgen
:) :) :)
 
Hej du Bummse!

Körde förbi dit hus igår, men jag antar att du inte var där, den ända bil som var där var installatör av bergvärme.. Hoppas allt går som planerat för er, väntar nyfiket på mer bilder ;)
 
Visst är det snyggt tak :-[ JÄVLA plåtslagare som inte kommer
Jag har fått fem datum av honom och han har inte kommit nu är det sakt Måndag ELLER Tisdag Nä Den firman kommer jag aldrig att rekomendera
 
Tur för dig du har bara en plåtslagare som inte kommer.. Jag har hela snickarkåren som inte kommer och gör färdigt >:( Såå jag kan inte rekomendera våra byggare heller :( Det var så bra i början men innan slutet så är man så less på deras snålhet så att man kan dö :(
 
Det är det här som är livet på helgen
bilden är tagen idag på förmiddagen 5 november
 
  • DSC00215.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
Helt rätt!!!

Bygga hus är en sommaraktivitet... ;D ;D ;)
 
Groventren
 
  • IMG_0242.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
övervåningen är börjad med svårt att ta bra bilder tycker jag
Toa till vänster två sovrum rakt fram allrum till höger och två sovrum åt andra hållet
 
  • IMG_0227.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Snart inkopplad och klar ;)
Varmt och skönt :cool:
 
  • IMG_0244.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.