Hej,

Någon som vet (dum fråga egentligen, det är det givetvis på det här forumet  ;)) vad VärsåsVillan bygger på för grund, platta eller torpargrund?

/Sandra
 
Värsåsvillan bygger på platta som standard!  :) Det är nästan uteslutande prefabhustillverkarna som ställer sina hus på torpargrund!
 
Toppen! :)

Ingår golvvärme i deras standard? Hittar ingen information om deras grund och vad som ingår och inte vare sig på deras hemsida eller i katalogen. Kakel och klinkers i våtutrymmen?

/Sandra
 
Dom bygger både och. För ett hus på ca 75 kvm så har jag för mig att torpargrund kostade ca 30000kr extra eller något sådant.
 
Dom bygger både och. För ett hus på ca 75 kvm så har jag för mig att torpargrund kostade ca 30000kr extra eller något sådant.
Kostar det verkligen extra för att få torpagrund?
 
Vi bygger med Värsåsvillan. Platta med golvärme ingår. Kakel och klinker ingår i våtutrymmen.
 
Är ni nöjda så här långt med VärsåsVillan, Jo mi? Vart någonstans i landet bygger ni? :)
 
Jo mi skrev:
Vi bygger med Värsåsvillan. Platta med golvärme ingår. Kakel och klinker ingår i våtutrymmen.
Hej!

Vi är också intresserade av Värsåsvillan! Har du lust att dela med dig av lite prisuppgifter? Priset på byggsats, montering och grund (utan tomt och tomtkostnader) för er husmodell?
Vore toppen!
 
Hej Kungkokos och SandraPeter!

Vi ska bygga utanför Norrköping. Huset. ett modifierat Ekebo, kommer i slutet av denna månad. Så här långt är vi nöjda med Värsåsvillan.

Lite prisuppgifter:

Hus materialsats: 1 060 000:-  (priset har höjts, vet ej hur mycket)
Grundläggning: 265 000:-
Entreprenad byggnadsarbeten (inkl allt som ex. målning och tapetsering) exkl. tillval och tomtarbeten: 555 000:-
 
Hej!

Tack för det! Det låter ju mycket rimligt för ett 1-planshus i den storleken?! Är priserna för total, general eller delad entreprenad?
Vi är mer sugna på ett 1,5-planshus. Jag kommer definitivt att kontakta dem!

Lycka till med ert bygge!

 
Kontaktade VärsåsVillan igår och bad att få lite prisuppgifter på 1-plansvillan Lindebo och 1,5-plansvillorna Lövgården och Brogården. Fick snabbt svar att säljaren skickat lite uppgifter som vi bör få på måndag. Återkommer då med den informationen :)
 
Har för mig att själva "husbyggsatsen" från värsåsvillan blir dyrare om dom blir tvungen att "bygga på"=leverea en torpargrund=golvbjälklag men då blir ju själva grundläggningen billigare i stället eftersom den består av plintar eller balkar. Väljer man platta på mark så slipper ju värsåsvillan leverera golvbjälklag utan man får bara väggblocken som placeraas ovanpå plattan så att säga men då blir ju å andra sidan grndläggningen dyrare eftersom det behövs en hel platta osv
 
Det är platta som gäller för oss :)
 
Har idag fått lite prisuppgifter från VärsåsVillan gällande Villa Lindebo (1-plan).

Hus (materialsats): 1 076 000 kr
Grundläggning: 362 200 kr
Byggnadskostnader (inkl. målning och tapetsering, värme- och sanitetsinstallation, elinstallation, golvbeläggning m.m): 652 748 kr

Vi visade också intresserade för Villa Brogården och Villa Lövgården (båda 1,5-plans). Kostnaderna för materialsatser på dessa är för Brogården 1 243 000 kr och för Lövgården 1 144 000 kr, grundläggningen blir väl dock lite billigare här eftersom byggytan och därmed plattan är väsentligt mindre.

/Sandra och Peter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.