Håller på att bygga snickarbod och verkstad. Kommer isolera det. Men kan inte bestämma vilken dörr o fönster jag ska ha? Ville hålla nere priset så mycket som det går.

Funkar en 10° förrådsdörr för att stänga ut kylan eller behöver det vara något mer rejält?
2 eller 3-glasfönster?

Det är 17m2 som jag tänkte värma upp med ett eller ett par element runt 15-20°C den tiden jag är där, annars ca 10.
 
Finns ju ofta vanliga ytterdörrar på rea här och där.
Kolla Blocket också!
 
Du vill ha en rätt stor dörr, alt en port med mindre dörr i.
Minst 80cm fri bredd när dörrbladet är uppfällt.

Gammal ytterdörr på blocket torde vara billigast, lite ny färg så är den good2go igen.
 
Jag funderar på samma sak till min friggebod som dock inte ska värmas upp.
Min fundering är om man inte likväl ska köpa en billig ytterdörr istället för en förrådsdörr som levereras omålad.
Känns som en mycket rejälare dörr för bara några hundralappar extra.
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Är det inte en snickarbod?
Bygg dörren själv.

Annars håller jag med corre.
 
Satsa på en begagnad ytterdörr, det gjorde jag till mitt verkstads/bodsutrymme, och är nöjd med det.
Jag tog också en lite bredare dörr så att jag kan få in snöslunga eller motorcykel eller vad man nu kan tänkas behöva mecka med. Det finns som tidigare nämnts mycket prisvärda byggvaror på ex vis. Blocket.

Åke
 
Mitt nya vedförråd har en 4kvm del som kan värmas upp. Köpte dörr på blocket, det finns hur mycket som helst. 2000kr för en oanvänd 10/21 http://www.diplomatdorrar.se/dorrar/ytterdorrar/rosa-glas/.

Samma sak med fönster, finns hur mycket felköpt som helst om du orkar ha lite koll.
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Jag byte fönster på mitt tidigare hus till fräsha SP tvåglas isoler från slutet på 80talet, för ägaren byte dom mot nya av någon outgrundlig anledning.

Behövde måla två av 6 fönster, gav en tusenlapp för allt.
Slapp renovera de gamla tvåglas kopplade som var rätt sura.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.