Hej
Har ett larm från Verisure som jag skulle vilja utöka med ett par nya magnetkontakter efter en ombyggnad

Måste man gå genom Verisure eller är det någon som vet vart man kan köpa några till ett bra pris
och är det enkelt att installera via deras app? eller måste man ha hit deras tekniker

Har googlat men inte hittat någon bra info
 
Tror att dom är rätt petiga när det gäller delar i larmet så risken är stor att du måste köpa genom dem, få dem installerade och inlagda i larmet också.
 
Du ska kunna beställa magnetkontakter själv men då blir de en komponent som du "själv övervakar" med allt vad det innebär. Kostar drygt 700 kr / st.
 
Tackar för svaren
Tänkte ringa kundtjänst och se vad dom säger
 
Hur gick det med detta, hade tänkt att lägga till någon brandvarnare och magnetkontakt själv på mitt system om det fungerar bra.
 
Jag fick inte köpa och sätta upp själv. Men de bjöd på installationen när lokala servicepartnern dröjde 2 veckor med att kontakta mig.
 
Ok får se hur det fungerar när man köpt begagnade delar, köpte en hel anläggning billigt och tänkte testa.
 
Kanske lite OT men jag är också lite intresserad av hur det funkar att köra begagnade komponenter typ siren, knappsats och brandvarnare. Dessa kan man ju köpa i webbshop och vad jag förstår installera själv.

Men kruxet är väl om man får komponenter som redan är "aktiverade" i en annan larmanläggning. Provade att aktivera en smartplug från mina föräldrars anläggning i min systemet vägra att ta emot den.
 
Nu har jag testat alla sakerna jag köpte, var ett komplett begagnat larm. Var lite strul med att komponenterna inte hade avregistrerats från den tidigare anläggningen, men det fixade sig. Rökdetektorer, siren och manöverpanel blev övervakade av Verisure när jag la in dem. Kameradetektorerna och dörr-/fönsterdetektorerna blev övervakade av mig själv via push från app, e-mail eller sms.
 
F fremar skrev:
Nu har jag testat alla sakerna jag köpte, var ett komplett begagnat larm. Var lite strul med att komponenterna inte hade avregistrerats från den tidigare anläggningen, men det fixade sig. Rökdetektorer, siren och manöverpanel blev övervakade av Verisure när jag la in dem. Kameradetektorerna och dörr-/fönsterdetektorerna blev övervakade av mig själv via push från app, e-mail eller sms.
Hej
Har en fråga hur löste det sig med att komponenterna inte var avregisterade från ett system när du skulle lägga till dem , tack på förhand.
 
  • Gilla
Dallalin
  • Laddar…
Weikert Weikert skrev:
Hej
Har en fråga hur löste det sig med att komponenterna inte var avregisterade från ett system när du skulle lägga till dem , tack på förhand.
jag undrar också hur du löste det?
 
Weikert Weikert skrev:
Hej
Har en fråga hur löste det sig med att komponenterna inte var avregisterade från ett system när du skulle lägga till dem , tack på förhand.

Hej undrar med hur du löste det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.