tomt.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag vill verkligen bli kvitt arbetet med att gräsklippningen. Hade det inte varit för frugans åsikter hade jag gärna satsat på konstgräs. Har varit och tittat på en automower 320.

Ni som har lite Husqvarna erfarenhet får gärna fylla i om ni tror jag klarar mig med den? Eller borde jag satsa på 330x? Viktigare att det fungerar en att pruta på två-tre tusenlappar.

Tomten är ca 1400 m2 men är lite krånglig med träd, stenar, buskar, passager mm. (se gärna bifogad pdf).

Jag hade varit hemskt glad för alla synpunkter/förslag som ni kan ge mig om:
Begränsningslinga, passager, guideslinga/slingor, laddstationsplacering, modeller av gräsklippare mm.

Är helt "grön" ;) på området så är grymt tacksam för all respons!!

Med vänlig hälsning Anders
 
En 320 ska klara det galant. Men personligen så hade jag hellre köpt en 330X. Det kostar inte så mycket mer i sammanhanget. Sen får man så mycket mer. GPS:en underlättar ytäckningen och kortar ner klipptiden en hel del. Dubbla guider ger mer valmöjligheter angående placering av laddstationen och man får med mer begränsningstråd som är ganska dyr att köpa till annars.
 
Att tänka på är att 330X har ett större installationspaket. Kan vara idé att kolla hur mycket begränsnings- och guidetråd du behöver, den är inte helt gratis.. Sedan när det är dags för batteribyte blir det dyrare med 330 de den har två st. Så det gäller att inte låta klipparen gå i onödan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.