Äntligen är spackling och slipning klar och jag har börjat måla. I morgon lägger jag in nytt golv, det blir ljusa plator. På söndag hoppas jag kunna börja sätta upp skåp.
 
Första skåpet är uppe!
 
  • 8_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det rullar på
 
  • 9_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Senaste nytt! Elektrikern fick skjuta upp så jag väntar på att han ska dra el innan jag monterar bänkskåp. Lyckades borra igenom elkabeln till spisen som låg i väggen. Frugan är lycklig nu! kaos hemma och ingen möjlighet att laga mat.
 
Det går framåt igen! Bara två högskåp kvar.
 
  • 11_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tyvärr så är det väldigt trångt att jobba
 
  • 10_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Köket växer fram
 
  • 12_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Eller ska jag säga värker fram! Glömde att sätta dig täcksidor innan jag monterade högskåpen, på ett ställe gick det bra men vid ugnen var det så trångt att jag fick slå in den på plats. Vidare har jag problem med micron, jag har tidigare noterat att ikeas alu micro inte är i samma nyans som övriga whirlpool micros. Idag upptäckte jag även att den inte är i samma nyans som deras alu ugnar. Då kan jag köpa en vanlig whirlpool och spara 3000:-
 
  • 13_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Alla stommar på plats! Bänkskiva, vitvaror, vatten och el likaså. Bara luckor och lådor kvar. Samt golv, väggar och kakel förstås. Det är otroligt skönt att kunna laga mat i köket igen! Och vilken lyx med diskmaskin, min första. Ny micro kommer på tisdag.
 
Det tar sig!
 
  • 16_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu börjar det bli klart! Kakel och lite justeringar av luckorna, belysning, taklist, golvlist, täcksidor och några handtag till. Sen är det färdigt.
 
  • 17_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Väntar förståss på en lucka till högskåpet. Hade palnerat en låda men när vi rev det gamla köket upptäckte vi rör som omöjligjorde lådor just där.
 
  • 18_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag ser att jag måste putsa luckorna också! Nu tänkte jag snickra ett matbord, finns ej riktigt som vi vill ha det. Vi vill ha mörkt trä med 1/3 svart sten i mitten på längden. Finns bara i ek vad vi har sett, vill dock ha det lite mörkare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.