Hejsan! Hoppas jag har sökt mej till rätt forum för att få svar på en liten fråga. De är så att frysen (som varit avstängd en längre tid) men endas 2 år gammal har bestämt sig för att inte gå längre än till +5 grader.. Någon som har nån teori? För lite kylmedie eller termostat som tackade för sig? I värsta fall kompressor??
 
Hej och välkommen till forumet!

Skulle nog rekommendera dig att i första hand reklamera frysen där du köpt den.
 
Tack tack! Jo de blir väl det, tänkte mer om det va nån som upplevt nått liknande 😊 mer för kunskapens skull
 
Kolla så inte baksidan är full av damm, då brukar kyleffekten minskas markant.
 
gaidin skrev:
Kolla så inte baksidan är full av damm, då brukar kyleffekten minskas markant.

Ska kika närmre på detta! Tack så mycket för ditt svar!
 
Börja använd den som kyl istället (y)
 
Mikael_L
Gå kompressorn hela tiden så är det något generalknas, typ för lite köldmedium, paj kompressorblock eller inte stängd dörr.

Gå kompressorn bara en kort stund med långa mellanrum (halvtimme, timme) så fungerar det, men kylfrysskåpet har nöjt sig med den tempen.
Då är det antagligen termostatfel, eller gått fel i programvaran.
 
Verkar som den går lite till och från , för skulle kompressorn vara helt kass borde den väl inte ens gå till +5 grader antar jag 😊
 
A
Är det ett skåp eller en box?
 
Mikael_L
Frejdis skrev:
...för skulle kompressorn vara helt kass borde den väl inte ens gå till +5 grader antar jag ��
Helt klart så.
Klarar den ner till 5° så är kompressorn halvt kass isåfall (eller kanske något värre än halvt kass ... ;))
 
electroluxaren skrev:
Är det ett skåp eller en box?

De är ett skåp
 
A
No frost eller vanlig?
 
electroluxaren skrev:
No frost eller

Det är med "no frost"
 
A
Borde vara garanti eller åtminstone reklamation
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.