Så sitter man här igen och skulle ha gjort en affär via blocket. Säljaren accepterade att få betalt via trystly och jag betalade in. Typ fem minuter senare ångrar han sig och nekar betalningen, alltså 59 kr. i onödig avgift för mig igen!!
Varför finns sånna människor? Bryr dom sig inte om någon form av moral? Så trött...
 
Bra rubrik, grattis!
 
j-o75 skrev:
Så sitter man här igen och skulle ha gjort en affär via blocket. Säljaren accepterade att få betalt via trystly och jag betalade in. Typ fem minuter senare ångrar han sig och nekar betalningen, alltså 59 kr. i onödig avgift för mig igen!!
Varför finns sånna människor? Bryr dom sig inte om någon form av moral? Så trött...
Exakt samma sak hände mig för ett tag sedan, men jag fick även avgiften tillbaka.
 
D09
Jag använder knappt blocket längre.

Kör på lokala Facebooksidor istället ( kombinerat med swisch )

Gratis och fungerar till 99 % utan större problem

Blocket höll jag få mig ett bryt på sist när jag annonserade via företaget så jag håller mig borta därifrån.
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Blocket är smidigt men jag blir trött på folk som ska pruta på saker som man i praktiken nästan skänker bort. Och när jag har sålt bilar förstår jag varför bilfirmorna kan betala så uselt eftersom ingen vettig människa vill utsätta sig för den typ av köpare man får på halsen:eek:
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
D09 skrev:
Jag använder knappt blocket längre.

Kör på lokala Facebooksidor istället ( kombinerat med swisch )

Gratis och fungerar till 99 % utan större problem

Blocket höll jag få mig ett bryt på sist när jag annonserade via företaget så jag håller mig borta därifrån.
Berätta gärna mer om hur det funkar,(jag har inte ens facebook idag, trots att jag jobbar med IT.)
 
D09
Riemann skrev:
Berätta gärna mer om hur det funkar,(jag har inte ens facebook idag, trots att jag jobbar med IT.)
Man har ett konto. Facebook är en infrastruktur.

Du går med i eller startar en egen grupp t ex "göteborg köp sälj"

Finns färdiga plattformar typ blocket där man fyller i pris, rubrik, beskrivning, foto,

Smidigt och man ser vem som lägger ev bud och eftersom det är en lokal grupp så är det bara boende i orten som budar och man vet att grejorna man budar på finns i orten.

Smidigt och enkelt. När affär ska avslutas kan man göra det via pm.

Sålde grejor för säkert 10 000 under semestern

Gick runt i garaget och fotade och la upp direkt och mycket var sålt några minuter efter annonsen kom upp. ( jo, la bra priser oftast )

Edit

Det sker inga telsamtal föränn affären är klar och man ska träffas så man slipper prata med alla sista priset kompisar som prutar på gratisgrejor.
 
Redigerat:
  • Gilla
Riemann
  • Laddar…
Napster skrev:
Bra rubrik, grattis!
Du menar att rubriken speglar det som texten handlar om, alltså blocket?
 
D09 skrev:
Jag använder knappt blocket längre.

Kör på lokala Facebooksidor istället ( kombinerat med swisch )

Gratis och fungerar till 99 % utan större problem

Blocket höll jag få mig ett bryt på sist när jag annonserade via företaget så jag håller mig borta därifrån.
Ärligt talat så tycker jag att det funkar så där, men det kanske beror på att jag bor på ett ställe med väldigt många oärliga människor?
 
D09
j-o75 skrev:
Ärligt talat så tycker jag att det funkar så där, men det kanske beror på att jag bor på ett ställe med väldigt många oärliga människor?
Ja. Kan vara mer strul på större orter ( mer medlemmar, större antal oseriösa och mindre personligt än på mindre orter )

Är med i flera och i en mindre ort så har jag råkat ut för att 1 aldrig hörde av sig ( sålde varan dagen efter i en större grupp )

De som är oseriösa kan man informera admin om och så utesluts dom ur gruppen. Så det är lite sanering löpande dock.

Ofta sätter man ett pris, första som lägger det får köpa. Är fler intresserade så skriver dom "köar" etc och då tar man dom i tur o ordning om det strular.

Helt perfekt är det inte men gratis och enkelt.
 
En annan sak som jag reagerat på på blocket är att så många skriver i annonsen att dom inte svarar på mail utan bara på telefonsamtal. Vad är egentligen poängen med det?
Speciellt i mitt fall där jag letar efter en ny mobil. Jag kan liksom inte ringa eftersom den gamla är sönder..
 
trattalask
Värsta jag råkat utför på blocket vart när jag la ut en annons utan telefonnummer med bara mitt förnamn. Dock så va det en herre som ringt folk med mitt förnamn i staden jag bor och frågat ifall de sålde en viss pryl på blocket. Dock missade jag samtalet eftersom jag vart och lämnade på dagis. Men sen så ringde herren på min jobbtelefon någon timme senare. Då hade han övergått till att ringa alla med mitt förnamn och efternamnen från min stad på företagsregistrerade nummer han hittade i närheten... Behöver jag nämna att han prutade hejdlöst och generellt vart obehaglig att ha och göra med?

Nej, aldrig mer blocket.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Vill man ha samtal dygnet runt så lämnar man numret i annonsen ;)

Jag lämnar aldrig numret i en blocketannons utan sållar intressenter genom mailen.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
trattalask
Ja... Eller bara förnamn och stad. :)
 
j-o75 skrev:
En annan sak som jag reagerat på på blocket är att så många skriver i annonsen att dom inte svarar på mail utan bara på telefonsamtal. Vad är egentligen poängen med det?
Speciellt i mitt fall där jag letar efter en ny mobil. Jag kan liksom inte ringa eftersom den gamla är sönder..
Helt meningslöst att sitta och malia med en massa tomtegubbar som bara tjötar, ska ha en miljard bilder osv. Blir aldrig några affärer men såna ändå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.