Har ni några tips eller bra råd om larm för garaget?
Har för närvarande ett fristående garage med port och separat ingång på sidan, där jag förvarar verktyg, däck och annat.
Jag kör Verisure i huset och är väldigt nöjd och helst skulle jag vilja att larmsystemen var integrerade.

Det lättaste skulle så klart att vara att montera magnetkontakter på garaget så att garaget skyddades inom samma larm men då måste man aktivera skalskyddet då man går och lägger sig för att garaget ska skyddas mot nattliga inbrott. Nackdelen är också att man måste komma ihåg att larma av hela huset om man kommer med bilen och ska lasta av något i garaget.

Jag skulle även kunna tänka mig ett fristående system men har 0 koll på bra sådana.
Finns det möjligtvis larm som man kan koppla till en kodad garageportöppnare dvs att jag måste knappa in en kod på öppnaren som samtidigt larmar av?

Tack!
 
Jag har två sektioner på mitt Verisurelarm.
En manöverpanel inne och en i garaget.
Går att larma båda sektionerna från båda panelerna.
Går säkert att ordna till en utgång att styra låset med.

Protte
 
  • Gilla
DarrenB
  • Laddar…
prototypen skrev:
Jag har två sektioner på mitt Verisurelarm.
En manöverpanel inne och en i garaget.
Går att larma båda sektionerna från båda panelerna.
Går säkert att ordna till en utgång att styra låset med.

Protte
Är de separata zoner dvs att du kan larma på garaget medan du är i hemmet?
 
Japp, kan larma huset utan att garaget är larmat också.

Protte
 
  • Gilla
DarrenB
  • Laddar…
prototypen skrev:
Japp, kan larma huset utan att garaget är larmat också.

Protte
Låter dyrt. Får du betala dubbla avgifter eller är det bara någon form av tilläggsmodul?
 
Det är ett larm som närmar sig 15 år, men nej det är gjort för två sektioner eller att man kan halvlarma huset dvs nedervåningen är larmad medan man sover på en olarmad övervåning, men vi har två delar.
Det enda extra är att vi har dubbla manöverpaneler. Och en oherrans massa rök och rörelsedetektorer.

Protte
 
Trådstartarens verisure antar jag är det trådlösa, max 1.5 år gamla... och något helt annat än det trådbundna 15 år gamla. Kan det stämma? Så alla pratar om samma sak.

Oavsett larm kan man sätta en dörrkontakt(eller rörelsedetektor) som startar inpasseringstid i garaget, som påminner om att larma av det området med den extra knappsatsen
 
Nu har jag en Verisure-tekniker som kommer nästa vecka. Tror att vi har hittat en bra lösning som bygger på en rörelsedetektor i garaget och möjligheten att därmed larma garaget med skalskyddet då man går och lägger sig för natten.
 
De har något som heter 2 ND system som kostar omkring 150kr i månaden och ca 2000kr för installation. Då är det ett helt eget system som fungerar separat. En rörelse med installation kostar ungefär det samma fast med lägre månads kostnad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.