Är det välgjorda kopior som det dyker upp på Makitabatterier på Tradera nu, förut saknade dom oftast det mest uppenbara men nu är det skillnad.
Original.
215ce6f9-30ef-49c1-98b7-f0da9a1f75bb.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kopia, observera 4.0 märkets placering.
216578714_0399f8b4-9a00-44c8-a76d-a1be7a909f8f.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Samma batterier finns på eBay för 120:- styck......

http://www.ebay.com/itm/171972136012?_trksid=p2055119.m1438.l2648&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Ebay, jo tjena. Batterier som kopierar original är kass. Är alltid betydligt sämre prestanda, hållbarhet. Man får vad man betalar för, helt enkelt. Tror inte en yrkesman kan tänka sig en kopia.
 
Det beror väl på om det går att fakturera eller inte ;)
Jag har välgjorda 3part batteri till mina maksiner. Fungerar utmärkt, trots både vinkelslipande och tigersågande med dom. Men dom var inte billiga, kanske 75% av org.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
corre skrev:
Det beror väl på om det går att fakturera eller inte ;)
Jag har välgjorda 3part batteri till mina maksiner. Fungerar utmärkt, trots både vinkelslipande och tigersågande med dom. Men dom var inte billiga, kanske 75% av org.
Det är stor skillnad på 3e-part och piratkopia. Den förra är laglig, den andra är det inte.
 
Vad gäller ebay-annonsen så erbjuder sig säljaren också öppet att begå bedrägeri, för att undvika skatt.
 
P
Stefan N skrev:
Är det välgjorda kopior som det dyker upp på Makitabatterier på Tradera nu, förut saknade dom oftast det mest uppenbara men nu är det skillnad.
Original.
[bild]

Kopia, observera 4.0 märkets placering.
[bild]

Samma batterier finns på eBay för 120:- styck......

[länk]
Är det verkligen så? kopia bilden ser exakt ut som de batterier som Makita usa tillhandahåller (4.0ah loggan sitter bakom respektive framåt
 
Jag frågar också, att dom som kostar 120:- från Kina är kopior är ju ingen tvekan men det finns ju välgjorda kopior också vad gäller tryck.
 
Har du klickat på "Anmäl till granskning"?
 
nimhed skrev:
Har du klickat på "Anmäl till granskning"?
yes
 
  • Gilla
nimhed
  • Laddar…
Den är äkta, det är en nittitalsmodell så jag har svårt att tro att den piratkopieras.

Den ser verkligen ut att vara i mint kondition.
 
Ok där ser man... Såg ut som nå billigt dynga.
5-56 putsad :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.