Jag vill göra cafégardiner till vårt badrum. Det är tre fönster bredvid varandra. Helst vill jag ha gardinstänger i mässing. Men hur ska jag fästa dom och var kan man köpa som passar? gardinbadrum.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så här ser det ut nu 20151021_123031.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idealiskt skulle jag vilja ha det så här gardinbadrum2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Du kan t ex köpa från Fönstret i Lund (första bilden du visar är därifrån). Ser att du bor i Skåne?

Hur du fäster dem beror nog på hur det ser ut där i fönsterkarmen.
 
  • Gilla
Malena Modig
  • Laddar…
Ja det kanske får bli en tur till Lund. Snyggast hade varit att ha en separat stång fäst på insidan i varje fönster men blir nog lättare att köpa en lång stång som fästs på utsidan med tre separata gardiner.
 
Det finns klädstångshållare som kanske fungerar att använda till gardinstång mellan fönstren.
852527.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Malena Modig
  • Laddar…
Åker du dit så ger de tips på hur du fäster stången också. De är riktiga gardinproffs. Men det borde finnas liknande affärer på de flesta större orter.
 
  • Gilla
Malena Modig
  • Laddar…
det finns gardinstång med fjäder typ duschgardinstång fast mycket tunnare nätt platt rör. Köpte den i en gardinbutik SYKNUTEN nära Ängelholm ( hemsida finns ). Har aldrig sett liknande stång i andra butiker. Den ska hållas spänd mellan två väggar i fönsternischen så det måste finnas en fönsternisch som på dina foton :).
gaia
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.