någon som har erfarenhet av detta hus, med inredd eller oinredd öv? Någon som vet på ett ungfr hur mycket det huset kostar?
 
Vi fick ett pris på ca 1850 000:-. Det var med oinredd vind, nyckelfärdigt i övrigt och utan gararge. (tomt 350.000:- och lite tillval i form av andra köksluckor och badkar+lite annat krafs) Vi fick aldrig se nåt på riktigt, men planlösningen är ju ganska klassisk och när man inreder övervåningen blir det stort. Vi tänkte ev ta bort ett rum där nere för att få större vardagsrum. Vi valde tillslut ändå bort det eftersom vi inte ville inreda själva och priset på ett helt färdigt blev dyrt. Då fanns det andra modeller att välja mellan. Nu har vi valt bort nybyggt helt och hållet för tillfället.
 
Vi har just skrivit på ett Ärlan med oinredd övervåning.

Huset kostar ca: 1 419 400.

Sedan får vi se vad resten kostar. Jag tänker mest på att den fyllnadsmassa som ingår sällan räcker om man skall tro detta forum.

Vi har en bra säljare och känner oss trygga. Men vi har ju heller inte kommitigång ännu.
 
Hej !

Undrar lite över varför alla pratar om att fyllnadsmassorna som ingår oftast inte räcker för att fylla ut tomten ???
Jag fattar ju det som dom 150 ton som ingår i LB-hus är till för grunden....INTE för att fylla ut diverse tomter.....har jag fel ?

Mvh,

Peder
 
peddap skrev:
Jag fattar ju det som dom 150 ton som ingår i LB-hus är till för grunden....INTE för att fylla ut diverse tomter.....har jag fel ?
Du har rätt. Dessutom brukar de fyllnadsmassor som ingår bara räcka till en grund som byggs under optimala förhållanden - vilket sällan är fallet i verkligheten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.