Hej

Som heltidsarbetande småbarnsförälder har man inte så mycket tid över och den tid man har över till att leta hus förläggs inte till kontorstid precis.

Min frågor är därför;

Varför är det så trögt med att få svar på e-post?

Varför är informationen på hemsidan så tunn när det gäller teknik och priser? För att bilda sig en uppfattning om ett företag är intressant så måste man i princip träffa en representant vilket kan vara slöseri med tid för bägge parter om man redan från hemsidan kan avgöra att företaget är ointressant - eller tvärtom, man väljer bort företag bara för att informationen inte finns tillgänglig. Dessutom om informationen fanns tillgänglig så skulle man ju inte behöva skicka e-post som ändå ignoreras.

/OK
 
Hej!
Jag håller med om att man skall använda hemsidan så långt möjligt. Det är otvetydigt en bra informationskälla.

För oss handlar det om att utgå från kundens behov och möjligheter, att hjälpa till att skapa ett unikt hus som är anpassat efter kundens önskemål, tomtens beskaffenhet och vilken budgetram som finns för huset mm. Vi jobbar med många olika typer av konstruktioner och är inte främmande för nya lösningar om vi ser att de är bra och funktionella. Det gäller för oss att fånga in det som passar bäst i varje enskilt fall.
Att ha en standard som passar för alla kunder är omöjligt.
Vi har därför valt att göra hemsidan till en inspirationskälla där vi marknadsför vår affärsidé och vårt sätt att jobba. Om man på hemsidan lägger upp priser och konstruktioner låser man sig lätt vid typhustänkandet.
Jag hoppas dock att du får svar på frågor som du skickar till oss via mail.
 
Ja, det var orättvist att generalisera kring e-posten. Från Willa Nordic har jag alltid fått svar (som dessutom har besvarat ställd fråga).

Jag vill dock trycka på att även om man inte vill prata pengar så kan man diskutera teknik. För oss som inte bara vill ha utanpåverk så är tekniken i produkten av vikt. Jag skulle uppskatta om tekniska lösningar redovisades på ett mer tydligt sätt.

/OK
 
Hej!

Vi har numera kompletterat våra individuellt anpassade hus med det vi kallar kollektion. Kollektion är ett antal hus som är klart definierade i design både ut- och invändigt och vi har därför kunnat prissätta dem.  
Du hittar dem på www.willanordic.se, välj ONV Bolig.

Våra övriga hus, som utgör den stora delen av vår försäljning, riktar sig till kunder som önskar individuellt anpassade hus. Här finns inga givna material och framförallt inga husmodeller att prissätta. Här jobbar vi med flertalet arkitekter, eller med ritningar från arkitekt som kunden själv anlitat, som tar fram det unika huset. Detta prissätter vi sedan och hjälper kunden att förverkliga. För dessa kunder presenterar vi i stället vår byggprocess på hemsidan.

Med vänlig hälsning
Willa Nordic AB
Mattias Hjälmeby
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.