hejhej,
jag ska gjuta igen utbytta avloppsrör i betonggolvet i badrummet. efter det ska jag flyta golvet om ca 2veckor. så jag behöver snabbhärdande betong nu för igengjutning av uppbilat golv eller hur?
har dock köpt ett par säckar maxit finspackel redan. kan man tillsätta någonting snabbhärdande när jag blandar betongen eller måste jag köpa nya säckar?
 
Preis, du ska ha en snabb produkt. Maxit finspackel känner jag inte till, men om den inte är snabb i sig så får du använda något annat. Finns inget du kan blanda i. Tänk också på att produkten ska klara att läggas tillräckligt högt.

Edit: Menar du deras finspackel ABS 140? Det är inte alls lämpligt här, det ska läggas 0-5 mm.
 
förlåt jag menar förstås deras finbetong för tjocklekar mellan 20-100mm. är den tillräckligt snabb?
 
Nix, det är den inte.
 
så då måste jag alltså köpa ett gäng nya säckar med snabbetong?
 
Det behöver du göra, om du inte vill vänta 2-3 månader.

Maxit ABS 318, Ardex A34 eller A35 mix, eller Finja 460/480 är exempel på lämpliga produkter.
 
Även Combimix har lämpliga produkter. Bauhaus har dem till skapligt pris.
 
Hej!

Jag lyfter upp en gammal tråd för att se om den fortfarande är aktuell 8 år senare. :)

Jag såg på Beijers att Ardex A34 är ca 3 ggr så dyr som Combimix (CM 860, Grov snabbhärdande slipsats), funkar de lika bra? Jag ska alltså renovera och gjuta in nya avloppsrör och vattenrör (prisolrör) i en gammal gjuten platta, jag har bilat upp nya kanaler som de nya rören ska ligga i.

20151015_125905.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.