godeha skrev:
Nej, det finns inget skrivet om sekretess i förlikningen. Inte heller skulle jag tro att det finns någon grund för en stämning pga förtal - trots det vill vi dra oss ur det här. Det är helt enkelt inte värt det för oss att fortsätta tjafsa. Naturligtvis tråkigt om någon annan råkar illa ut för att de anlitar samma hantverkare men vi orkar helt enkelt inte hålla på mer, det här har redan tagit allt för mycket energi och tid...
Många här som stöttar dig. Ett företag som Hesta Snickerier vill man ju undvika.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Tur man inte anlitat Hesta snickerier!
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Det vore ju intressant om fler kunde ge sitt omdöme om Hesta snickeri. Positiva eller negativa erfarenheter.

Nu baseras ju denna tråd endast på en kunds upplevelser.

Men dom har kanske inte så många fler kunder ...... :D
 
Redigerat:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
roland53 skrev:
Det vore ju intressant om fler kunde ge sitt omdöme om Hestra snickeri. Positiva eller negativa erfarenheter.

Nu baseras ju denna tråd endast på en kunds upplevelser.

Men dom har kanske inte så många fler kunder ...... :D
Ni kan väl åtminstone i all denna nyfunna eufori bemöda er med att stava rätt så att inte ev referens kan peka på de mycket kvalificerade och seriösa snickerier som verkligen ligger i Hestra.
 
GK100 skrev:
Ni kan väl åtminstone i all denna nyfunna eufori bemöda er med att stava rätt så att inte ev referens kan peka på de mycket kvalificerade och seriösa snickerier som verkligen ligger i Hestra.
Rättat :surprised:
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
GK100 skrev:
Ni kan väl åtminstone i all denna nyfunna eufori bemöda er med att stava rätt så att inte ev referens kan peka på de mycket kvalificerade och seriösa snickerier som verkligen ligger i Hestra.
Det är endast du som felaktigt skriver Hestra.
Det företag som här är föremål för kritik på grund av sitt dåliga uppförande gentemot kund är Hestasnickeri AB även benämnt Hesta Snickeri AB, Vänge. Enligt Solidinfo med org.nr 556772-8398.
 
Hesta Snickerier på Google

Vad det så man inte skulle skriva för att skydda det inkompetenta snickeri företaget? :p
 
D
Henri skrev:
Det är endast du som felaktigt skriver Hestra.
Såg du inte att den som först skrev fel sedan skrev att det blivit rättat? Ser för övrigt att Hesta Snickeri även håller på med möbelsnickeri, tapetsering (möbelklädsel) och andra interiördetaljer som lister och foder. Kan ju vara intressant för de som letar efter dessa tjänster... ;)
 
DIY_freak skrev:
Såg du inte att den som först skrev fel sedan skrev att det blivit rättat?
GK100 "lurade" Roland 53 att felaktigt ändra till Hestra.
 
Det enda jag lurade denne till var att rätta till Hesta, det är ju Hestasnickeri AB som berörs.
 
  • Gilla
roland53 och 1 till
  • Laddar…
Hesta snickeri verkar ju bra? NOT! Jag fattar inte att fler företagare inte fattar internets och mun till mun snackets betydelse. Visst det gamla ordspråket att kunden alltid har rätt är ju inte rätt det är att gå för långt. Men som företagare anser jag det gäller att gå kunden långt till mötes även lite längre än man borde och kanske vill eftersom goodwill i mun och på nätet är så betydelsefullt och värt mer än den affären som man gav bort lite pengar i.
 
GK100 skrev:
Det enda jag lurade denne till var att rätta till Hesta, det är ju Hestasnickeri AB som berörs.
Här gäller det att hänga med i svängarna och läsa inläggen väldigt noga. Det gäller alla ;)
Vilket jag inte gjorde. Därför blev det fel som jag rättade. GK100 lurade ingen.
Det företag som avsågs var Hesta Snickeri och inget annat!!

Ingen annan som har erfarenhet som kund hos detta företag? :confused:
 
  • Gilla
Henri
  • Laddar…
Jaha, det är Hestasnickeri AB de heter alltså?
 
O
Visst vore det intressant att läsa andras erfarenhet av hesta snickeri.
Men som med allting... Det är lättare att klaga.

Men om man ska försöka ge det här en lite annorlunda vinkel....
Eftersom vi bara har ts sida av myntet. Säg att dörren inte alls var så illa som ts säger. Utan bara små skavanker. Då kan man förstå företaget att de inte vill gå med på någon redusering av priset.

Men, nu kommer min tvist. För man beter sig inte så mot en kund som hesta snickeri gör. Att inte ens försöka förhandla med kunden. Där efter när allt är klart hotar ts med stämning om han skriver på nätet om företaget. Så egentligen är deras agerande i den här situationen tillräckligt talande för varför man bör undvika detta företag. Intressant reklam slogan.... "du blir alltid nöjjd, annars stämmer vi dig" inget företag jag vill anlita:)

Dock en viktig sak, jag misstror inte ts på något sätt, utan jag är helt övertygad om att allt är så illa.
Det var bara ett nyansera det hela på...
Om någon utanför hestas värld missuppfattar mig ber jag om ursäkt! Om någon innanför hestas värld tar illa upp....? Nä jag vet inte...
 
  • Gilla
xdigger och 2 till
  • Laddar…
Nu tycker jag att vi sjunkit under vår värdighet.
Nu har här bildats en lynchmobb av nättroll. Ett antal personer som inte har någon direkt relation till TS som plötsligt sparkar på en liggande.
Skall vi inte hålla Byggahus.se på en högre nivå än detta ?

Det hade varit intressant att höra den andra partens åsikter i frågan. Särskilt nu som lynchmobben har formerat sig.

Jag tycker inte om nät-troll. Har man inte något snällt att säga så måste man inte säga något alls. Det räcker väl med den ursprungliga personens åsikter och tyckande.

Och, nej, jag har ingen som helst relation till någon del i denna diskussion.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.