Hej alla glada husentusiaster! Nu börjar det dra igång snart för vårt nybygge av ett Move Home Nr9 från Trivselhus. Fick startbesked förra veckan:) En stor eloge måste ges till Värmdö kommun som har behandlat alla ärenden supersnabbt. Bygglovet kom på två veckor och byggstart fick vi samma dag som vi var där.

Nu ska vi bara hinna få dit några trädfällare (lättare sagt än gjort) som kan ta ner några träd innan markarbetena ska börja. Det måste tyvärr både sprängas och pålas så markkostnaderna kommer dra iväg. Men det är bara att köpa läget!

Fortsättning följer......

Alla tips emottages....då det finns mycket att tänka på:)
 
  • Gilla
falkn och 5 till
  • Laddar…
Vi byggde ett nr19, allt i hela bygget gick kanon från början till slut. Ni kan känna er väldigt trygga i ert val om du frågar mig :) Lycka till i processen, det e mycket men jävligt kul
 
  • Gilla
hollenonne
  • Laddar…
Nu har det börjat hända grejer. Markentreprenaden har varit ute och fixat och gjutit grunden och nästa vecka kommer väggarna, så nu går det undan. 1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
5.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
6.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
7.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
10.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
11.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ritning.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
husnr9.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
profylaxen och 3 till
  • Laddar…
Ser bra ut!

Fin husmodell, men vad jag kan se så är inte #9 valbar på movehome.se nu, konstigt!
Någon teori om varför?

En fråga som många säkert är nyfikna på är hur mkt markarbetet uppskattades till av hustillverkaren och hur mkt notan slutade på?
 
Hur mycket berg fick ni spränga, och va fick ni betala ?
 
R
Är det här ett dåligt reklamförsök för movehome.se? Ursäkta om det inte stämmer men jag får rysningar i hela kroppen varje gång jag hör namnet pga de förskräckliga reklamfilmerna.
 
Hej! #9 sålde inte så mkt så fe har tagit bort den modellen, de har rensat ut rätt många modeller.

Markarbetet gick på exakt det vi fick på offerten, förutom att vi fick revidera den efter geoundersökningen då det upptäcktes att vi behövde påla. Hustillverkaren uppskattade ingenting, det var marentteprenören vi pratade markarbete med.


naggen skrev:
Ser bra uu


Fin husmodell, men vad jag kan se så är inte #9 valbar på movehome.se nu, konstigt!
Någon teori om varför?

En fråga som många säkert är nyfikna på är hur mkt markarbetet uppskattades till av hustillverkaren och hur mkt notan slutade på?
 
  • Gilla
emmel
  • Laddar…
Nej absolut inte, vill dela med mig av mina erfarenheter dåliga och bra för andra som ska bygga nytt.
 
  • Gilla
profylaxen och 2 till
  • Laddar…
Vi bygger ett move #21, kul att se och höra om andras erfarenheter med Movehome som vi känner är ett bra val för oss. Gillar stilen på deras hus.😊
Tror det var i april de rensade bort ett antal modeller. De gjordes även en del justeringar i planlösningen iaf i 21:an Vi fick tex den nyare planlösningen med grovingång i hall istället för köket. Blir lycklig varje gång vi åker förbi byggplatsen !
 
  • Gilla
ChristinaH och 1 till
  • Laddar…
Sprängningen kostade ca 65000 :-för ca 100 kubik + besiktning av 4 hus, så totalt en 100 000:-
 
R
Okej jag hade mina misstankar redan från början...
Två användare som uppenbarligen registrerat sig enkom för att hylla movehome i diverse trådar. Och en som dessutom vet varför exakta husmodeller tagits bort från hemsidan...?
Det här luktar riktigt illa.
Eller?
 
  • Gilla
santos
  • Laddar…
Eller så är det helt enkelt så att de är nöjda med sitt val av hustillverkare och vill dela med sig av deras erfarenheter och även ta emot tips som hollenonne skriver.
Sen är det ju inte konstigt att veta varför vissa modeller blivit borttagna när man bygger med samma företag, det är liksom en fråga bort sen har man svaret.
Även vi bygger ett movehome, och vet ni? Vi är väldigt nöjda med vårt val ;-)
 
  • Gilla
ChristinaH
  • Laddar…
R
Så nu fick vi tre användare i stället för två som reggat sig enkom för att göra reklam för samma företag....?
 
Ojoj.. Företaget är ganska nytt, sen 2013 tror jag. Det finns alltså inte så många trådar för oss att läsa om tips och erfarenheter, som det finns för de som bygger med hustillverkare som funnits på marknaden i flera flera år. Vi måste alltså skapa dessa själva, som sååå många andra som bygger med andra företag redan gjort. Har du förresten granskat dessa? Säker på att de inte är ute efter att göra reklam som du är så säker på att vi gör?
Du får rysningar av namnet men letar ändå upp trådar där movehome diskuteras. Det är konstigt..

Aja, vi bygger iaf #7 uppe i Umeå och räknar ner dagarna till slutbesiktning i januari :)
 
  • Gilla
ChristinaH och 1 till
  • Laddar…
Vi har visserligen problem med smygreklam då och då, men jag hittar inget som tyder på att TS eller någon annan i den här tråden jobbar på MoveHome.

Det finns många fördelar med att göra en projekttråd om sitt husbygge, bland annat så sätter det ju press på hustillverkaren att göra rätt och sköta sig. Annars lär ju alla här få reda på det direkt.

Jag ser fram emot att läsa mer om ert husbygge. :)
 
  • Gilla
ChristinaH och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.