Tack igen för dina tips falkn, det blir definitivt inget kylskåp eller frys från Electrolux i det nya huset... efter att ha läst alla trådar här om problem med ganska nya maskiner och liknande problem för så många. De går bort.
 
  • Gilla
freak
  • Laddar…
Just när det gäller kyl/frys så har vi varit nöjda med Electrolux. Nu är våra fyra skåp över 10 år, nyare modeller kanske är sämre? Jag kommer troligtvis köpa Electrolux när det gäller kyl/frys igen. Däremot är vi inte nöjda med spis/ugn från Electrolux.

Ska framöver köpa utrustning till en ny lägenhet och då blir det nog kyl/frys från Electrolux, diskmaskin från Bosch och häll från Ikea. Eller om man lyckas komma över Miele-grejer till bra pris.
 
Martin E skrev:
Whirlpool - aldrig mer för min del, verkar vara skräpgrejer. Vi har nu fått byta i stort sett alla vitvaror i hela huset från "IKEA by Whirlpool" som förra ägaren installerat överallt under det senaste åren innan vi köpte, så alla vitvarorna har behövt bytas inom 4-7 års ålder. Och dessutom var de även dåliga i funktion och prestanda innan vi bytte...

Miele är min känsla att de håller i all evighet och är ganska bra, men inte riktigt hänger med i teknikutvecklingen med vare sig funktioner eller prestanda? Vi väljer nog bort dem i vårt nya hus trots att det är genomgående Miele vitvaror inräknade som standard i priset.

Bosch och möjligen Siemens är min personligafavorit sedan många år, har bytt både diskmaskiner, tvättmaskiner/tumlare och kyl/frys-skåp i såväl stugan som flera lägenheter jag/vi haft de senaste 10-15 åren, och oftast valt mellandyra Bosch som jag varit mycket nöjd med. Valde Samsung fristående kyl/frys nu senast, det är väldigt bra förutom att kompressorn (antar jag det är) låter lite mycket ibland.

Husqvarna / Electrolux skulle jag nog också kunna tänka mig att välja många gånger, tycker de verkar bra och verkar funka bra för de bekanta som har såna. Vi får se vad det blir till nya huset, närmaste månaden ska vi ju speca upp köket med både inredning från Vedum och vitvaror.
Jag har en Whirlpool diskmaskin som jag tycker låter för mycket. Därför har jag nästintill hoppats på att den ska gå sönder nu i säkert 5 år. Något som inte verkar inträffa. Den är nu 14 år gammal och har gått problemfritt sedan dag ett. Körs minst en gång om dagen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.