Jag behöver lite enklare jobb gjort, bara kapa och svetsa ihop några rördelar i fyrkantrör. Någon som har tips på en bra firma som är lämplig att gå till med ett sådant småjobb (de flesta verkar vara inriktade på stora serier åt stora kunder)?
 
Måste det vara en mekanisk verkstad, har du ingen granne med svets? Borlänge är ju en industristad, många håller på och bygger hobbybilar och motorcyklar hemma, många har åkeri och/eller entreprenadmaskiner, en bit utanför stan är många lantbrukare eller jobbar i skogen. Samtliga dessa kategorier brukar hantera metall galant.
 
Det skulle också funka, men jag tänkte vara lat och låta dem skaffa fram materialet också, plus lite kapande och borrande (har ingen pelarborr).

Hade jag haft svetsen skulle jag nog gjort det själv (jag är OK på att svetsa, om jag bara får snygga till med vinkelslipen efteråt...), men måste jag blanda in någon så lägger jag hellre hela grejen på dem.
 
Ring och prata med MVUSAB i Smedjebacken. Vi har både mekaniskverkstad och svetsverkstad.
Med vänlig hälsning
 
Nu råkade jag vara lite för snabb och gick till en annan verkstad. De var dock lite i dyraste laget, så jag ska komma ihåg er till nästa gång.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.