Hade en kollega som parkerade fel, och drev det som småmål (och vann). Han rekommenderade att pröva för alla som lyssnade :)
 
-MH- skrev:
Hade en kollega som parkerade fel, och drev det som småmål (och vann). Han rekommenderade att pröva för alla som lyssnade :)
Jo, men mål mot skatteverket är ju i en klass för sig. :) De anställer mååånga jurister... ;)

Så även om man visst kan vinna mot skatteverket, så gillar de ju att ta det hela vägen, och de drar sig ju inte för att ta en fight i rätten om de anser att de har rätt.
 
J
Jag gissar på Ip only! Med tanke på rotavdrag :)
 
Jag fick en påminnelse igen då, och ringde kundtjänst. Jomen, vecka 42 skulle de höra av sig, de går igenom alla rättelser nu. Givetvis behövde jag inte betala än. Igår fick jag ett inkassokrav... Bestred igen via Intrums hemsida och skickade snigelbrev.
 
Ja, det verkar som om någon varit här och "fixat" det hela. Utan att säga till, och utan att kunna fixa det som är inne... Fixet består i att de trött grå slang över fibern. Jämför bild i fösta inlägget. ;)

Har i alla fall koplat upp fibern. Kör med Bahnhof 100/100, men får bara 80/11.
 
  • fixat.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
-MH- skrev:
Ja, det verkar som om någon varit här och "fixat" det hela. Utan att säga till, och utan att kunna fixa det som är inne... Fixet består i att de trött grå slang över fibern. Jämför bild i fösta inlägget. ;)
Ja, vad gör man? Ger f-n i att köpa grejjor av någon någon gång? :thumbdown:

-MH- skrev:
Har i alla fall koplat upp fibern. Kör med Bahnhof 100/100, men får bara 80/11.
Ja, det är oacceptabelt. 80 får du kanske leva med, men 11 det är fail. (Säker på att de inte kopplat in 100/10?)

Själv så fick jag exv. 97/97 precis nu när jag mätte mot Bredbandskollen. BBK_Resultat_2015.11.14_16.26.36.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Min blev på detta vis med 100/100 från Telia.

Skärmklipp.PNG
 
La in en felanmälan på Bahnhof i helgen, och nu vid lunch fick jag bättre. :)

Detta var via WLAN, på min stationära fick jag 97 upp men bara 70 ner. Men fibern är OK nu i alla fall. Har bett de portat telefonnumret, och jag har flyttat min mail från telia.
 
  • BBK_Resultat_2015.11.16_12.45.41.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
-MH- skrev:
Ja, det verkar som om någon varit här och "fixat" det hela. Utan att säga till, och utan att kunna fixa det som är inne... Fixet består i att de trött grå slang över fibern. Jämför bild i fösta inlägget. ;)

Har i alla fall koplat upp fibern. Kör med Bahnhof 100/100, men får bara 80/11.
Dom har ju ställt upp håven också ;)
Vi är också på g med fiber, har själv dragit in dukten till dit jag vill ha den i huset, och efter din tråd kommer jag garanterat att va hemma när dom installerar boxen!
 
Nu fick jag ett brev till från inkassobolagaget:

"Härmed bekräftas att ovanstående ärende har asvlutats"

Jaha. Så det blir inte fixat då?
 
-MH- skrev:
Nu fick jag ett brev till från inkassobolagaget:

"Härmed bekräftas att ovanstående ärende har asvlutats"

Jaha. Så det blir inte fixat då?
Det bör innebära att inkassobolaget har avslutat sitt ärende.
Dvs de tänker inte fortsätta försöka få betalt av dig utan skickar tillbaka det till det bolag som bad dem driva in pengarna
 
Blev uppringd av fakturaavdelningen i fredags. De undrade var problemet var, och då lyckades jag inte helt tygla mina känslor när jag berättade om deras kompetens vad gäller fiberinstallation... Jag tog även ställning i frågan om vem som skulle bli betalningsansvarig om ev ROT-avdrag skulle frysa inne.

De skulle kolla på saken internt, och återkomma. Idag fick jag en kreditfaktura på 900:- i brevlådan, ingen annan info.

Undra om det är bokföringsmässig fint, och senare tänker fixa och kräva pengarna åter?
 
God jul säger jag. Har de skickat en kredit lär det inte vara en fint. Företag har normalt inte lust att lägga tid och resurser på att jävlas med kunder.
 
Jag hade helst velat att de fixat, men nu får jag väl göra det själv. Vågar man flytta på fibern innan den går in i konvertern? Skulle vilja tatta om den.
 
-MH- skrev:
Jag hade helst velat att de fixat, men nu får jag väl göra det själv. Vågar man flytta på fibern innan den går in i konvertern? Skulle vilja tatta om den.
Ja är den terminerad med kontakt så går det ju utan större problem. Få ingen som helst skit i kontakten, samt böj inte fibern när du flyttar på den så skall det väl inte vara några oöverstigliga problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.