Kolla F-skatteuppgiften och mvs-registreringen hos Skatteverket. Han tar tydligen ut 25 000 kr i moms. Frågan är alltså om han mvs-registrerad.
 
Bilden i nedre högra hörnet på reklambladet känner jag igen. Den är stulen från typ Flisby eller liknande firma.
 
Allvarligt talat! Blir fårvånad att människor överhuvudtaget ställer frågan här på forumet än mer att man anlitar såna här företag. Har ni bott i en grotta de senaste åren? Äger ni ingen TV ? Har ni inte läst en löpsedel de senaste åren? Suck!
 
  • Gilla
santos och 3 till
  • Laddar…
verktygsgurun skrev:
...
Håller med, ännu mer förvånad blir man när personen som ställer frågan blir mer eller mindre avrådd från första början men ändå går vidare med "företaget".
 
  • Gilla
santos och 3 till
  • Laddar…
jaanabobo
Tyvärr kan du ha hoppat i galen tunna när du anlitade den engelske stensättaren. Om han tillhör "irländska asfaltläggare" eller liknande gäng så riskerar du mycket hårda tag om ni har olika uppfattningar om utförande och betalning!
 
  • Gilla
Henri
  • Laddar…
xibeca skrev:
Det är väl rätt uppenbart att allt inte står rätt till?!
Vad hände med det första erbjudandet på 45000?
Undrar jag också. I stället för 45.000:- slutar ju fakturan på 125.000:- med moms.
 
Det tråkiga med det här är att TS förmodligen komma känna sig nöjd för att allt ser bra ut. Och det kanske det gör i ett till två år om man har riktigt tur. Men sen kommer det inte se bra ut längre. Varför lägga över 100.000 på något som håller i ett år istället för att lägga lite mer och som håller i minst 20 år.
ALLA, precis ALLA vet ju om hur dom här skojarna jobbar. Polisen går ju t.o.m. ut och varnar för dom. Att arbetet ser bra ut en timme efter att dom lämnar säger ju precis ingenting.

Varför kollade du inte upp företaget innan? Det är ju helt uppenbart att allt är bluff och båg.

https://polisen.se/Arkiv/Nyhetsarki...i-lurad-av-oseriosa-sten--och-asfaltslaggare/
 
  • Gilla
santos
  • Laddar…
Jag såg även att du tidigare startat trådar om att du köpt thujor av något skämtföretag samt att du anlitat en oseriös målarfirma som du betalade förskott till m.m

Jag har lite svårt att förstå att du inte kollar upp företaget innan. Speciellt med de erfarenheterna.

Hur långt har dom kommit? Kan du avbryta arbetet? Vore synd om du ska betala över 100.000 kr för något som inte kommer bli bra.
 
Redigerat:
Om du har ett "avtal" med Andersson Bygg. Och det har du om du fått en offert från det bolaget som du gett accept på.

Då är det till Andersson bygg du skall betala, inte till något konstigt konto i England. Om du gör som sms meddelandet säger så kan du få en ny faktura från Andersson bygg senare. Sedan är det en helt annan femma att Anderrsson bygg ev. inte har något med detta att göra. Låter ju nästan som identitetsstöld.
 
Och jag är också förundrad över att någon fortfarande befattar sig med de här skojarföretagen.
 
  • Gilla
santos
  • Laddar…
Jag uppfattar det som att bilderna och fakturan som TS visar är från referensjobbet han tittat på så ni kan nog sluta med idiotförklaringen av TS. Men jag kan ha fel förstås.

jaanabobo: stämmer det att du bor i Stockholmstrakten? I så fall känns det ju väldigt märkligt att en engelsman utför jobb däruppe genom ett litet HB från västkusten. Håller med alla ovanstående att du ska passa dig för att anlita den mannen. Jag är från Tanums kommun och har aldrig hört talas om firman.
 
  • Gilla
santos
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.