Körde genom en rondell idag, fick tvärnita inne i rondellen för en vit BMW körde rakt in i den och höll på att ramma mig. Karlen hade simultanförmåga för han kunde sedan tränga sig förbi på högersidan samtidigt som han höll tutan inne och visade långfingret.

Nu satt bara jag i bussen men ändå, vad är det för jävla idiot som först håller på att torpedera någon och sedan följer upp på det sättet? Han brände sedan iväg så fort att jag inte han se hans regnummer, var småchockad av situationen dessutom.

Är det någon Linköpingsbo som idag har lånat ut sin vita BMW 5-serie 2003 eller senare till ”sonen”, iklädd en svart munktröja med luvan neddragen över ögonen, får ni gärna fråga hur hans dag var........
 
Sånt här händet mig så gott som varje dag. Men oftast är det bussar jag får bromsa för i rondellerna. Här i byn gäller tydligen störst-går-först-principen.
 
  • Gilla
Henri och 1 till
  • Laddar…
..."till ägare av vita bmw:s" blir nog en lite bättre rubrik.. ;)
 
  • Gilla
Henri och 7 till
  • Laddar…
En tråd om rondellkörning skulle sträcka sig över flera år med tusentals inlägg. Inget delar trafiksverige mer än detta.
 
  • Gilla
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
Vilken tur att studien var i USA , här i Sverige är nog dom som kör Volvo 740 och 940 sämst.;)
Inte vill man utsätta sin Bmw för någon dum fotgängare som bucklar till plåten.:p
 
  • Gilla
lovestad
  • Laddar…
Om BMW-ägare kör sämre eller inte låter jag vara osagt. Men jag har uppmärksammat en tendens att det finns ett speciellt klientel som ofta är kaxigare och mer aggressiva än medel, de har inte sällan huvtröjor/munkjackor, problem att hålla sig inom lagens ramar och påfallande ofta föredrar de bilmärken som BMW och Merca.
 
oobum skrev:
..."till ägare av vita bmw:s" blir nog en lite bättre rubrik.. ;)
Det kan tolkas på två sätt, tänkte bara på det ena när jag skrev men båda sätten att tolka är faktiskt rätt i det specifika sak fallet =D
Verkar inte kunna redigera rubriken,
 
Nu vi håller på med att märka ord så körde han väl knappast genom rondellen då rondellen är den oftast runda ytan i mitten av en korsning eller cirkulationsplats. Vi har dock en fyrvägskorsning i närheten med rondell i mitten som inte är en cirkulationsplats och som man får köra rakt över så det är ju inte omöjligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.