Vad använder jag lämpligast för material/teknik för att bygga en upphöjning att ställa tvättmaskin och torktumlare på? Tvättstugan har betonggolv.

Kan man använda någon sorts cementblock som man murar upp en förhöjning30-40 cm? Helst ska det bli stabilt nog för att kunna sättas klikers på utan att det skakar loss när tvättmaskinen centrifugerar som värst. :surprised:

Någon som kan ge råd?

Mvh,
Ulrik
 
Dala hemtjänst (säkert andra också) har en ställning med utrullbar låda som gör att tvättmaskinen kommer upp ca35-40 cm. En granne har en sån och har placerat sin Miele tvättstapel på den, så den lär vara tillräckligt stadig.
Bra också med lådan under..
Ingen aning om vad den kostar.
 
ställ ingen ungersk lågbudgetmaskin på en plåtlåda bara ....då lär du få leta efter den ute i hallen efter centrifugeringen
 
Har själv haft en ställning med trådkorg i. Kostade runt 500, men var väldigt praktisk! Specialgjord för tvättmaskiner och köptes på en vanlig tvättmaskinsaffär.
 
brykthed skrev:
Har själv haft en ställning med trådkorg i. Kostade runt 500, men var väldigt praktisk! Specialgjord för tvättmaskiner och köptes på en vanlig tvättmaskinsaffär.
Hmmm, det låter ju ännu smartare än att "bygga in" det hela i golvet! Är det stabilt? Sätter man fast den i golvet eller är den "mobil"?

Mvh,
Ulrik
 
Den var mobil och kändes mycket stabil (hade en relativt dyr Cylindamaskin på).
 
KarlXII skrev:
Dala hemtjänst (säkert andra också) har en ställning med utrullbar låda som gör att tvättmaskinen kommer upp ca35-40 cm.
De är 300 höga (i alla fall de jag sett) och kostar mellan 700 och 800 kronor. Mitt problem är att jag vill ha en sån som är 400 hög men har ännu inte hittat någon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.