Vi ska byta ut tvättmaskin och torktumlare hemma, och tänkte egentligen köra på Bosch's grejer som hamnat bra till i Råd & Röns tester. Men så pratade jag med en säljare på en av de stora återförsäljarna som försökte få mig att köpa Bauknechts grejer, närmare bestämt tvättmaskinen Bauknecht WAPLATINUM882L och torktumlaren Bauknecht TKPLATINUM872L. För mig är det ett helt okänt märke, och jag hittar inga vettiga tester på nätet. Det jag läst mig till är att det är premiumvarianten av Whirlpool.

Har någon erfarenheter av detta? Är det bra grejer?
 
Har en bauknecht som jag haft i ca 8år! Aldrig vart några problem med den...
Vet att den var ganska dyr iaf!
 
Vi har en bauknech oxå funkar fin fint. O den är nog oxå runt 7år gammal
 
Hade problem med "programverket" på en maskin som Jag köpte för 6-7 år sen. Men de skötte garantiåtagandena exemplariskt. Sen såldes maskinen pga andra skäl så jag vet ej hur den har gått.
 
Nybörjarnybyggare skrev:
Vi ska byta ut tvättmaskin och torktumlare hemma, och tänkte egentligen köra på Bosch's grejer som hamnat bra till i Råd & Röns tester. Men så pratade jag med en säljare på en av de stora återförsäljarna som försökte få mig att köpa Bauknechts grejer, närmare bestämt tvättmaskinen Bauknecht WAPLATINUM882L och torktumlaren Bauknecht TKPLATINUM872L. För mig är det ett helt okänt märke, och jag hittar inga vettiga tester på nätet. Det jag läst mig till är att det är premiumvarianten av Whirlpool.

Har någon erfarenheter av detta? Är det bra grejer?
Skulle akta mig... Fram tills för några (3-4) år sedan var Bauknecht ett varumärke som i Sverige såldes exklusivt via Elon. Whirlpool (som mycket riktigt står bakom märket) har sedan dess slutat marknadsföra märket i Sverige.

De maskiner som säljs (verkar bara vara Whiteaway som gör det) paralellimporteras troligen vilket isf kan ställa till problem vid behov av service. Du kan också glömma svensk panel och bruksanvisning, om det skulle vara önskvärda egenskaper.
 
Redigerat:
Har Bauknecht tvätt o tork och är inne på tionde året. Det var 5 års servicegaranti som inte behövde utnyttjas utom en knapp efter ett par och som gick på garantin och som egentligen inte påverkade funktionen.
 
A
bauknecht tillverkar mycket åt whirlpool...
Jag skulle valt Bosch i alla väder.
 
Bosch verkar gå segrande ur detta, läste nånstans ett inlägg av någon som fått rådet av en säljare att välja Bosch framför Bauknecht - trots att säljaren lagerhöll båda, och hade lägre pris på Boschgrejerna. Men mer input tas tacksamt emot! :)
 
  • Gilla
Michael_LH
  • Laddar…
Nybörjarnybyggare skrev:
Bosch verkar gå segrande ur detta
Låter bra!

Är dock nyfiken på var du hittar Bauknecht fysisk butik? För inte har Whiteaway ett showroom?
 
Precis, Whiteaway har inget showroom. Och jag vet inte om nån annan ÅF säljer Bauknecht.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.