Hej,

Vi har nyligen lagt ett klinkers golv och upptäckt en avslagen flisa, jag misstänker att detta inte blir den ända så frågan är hur man lagar detta snyggast?

Visst kan jag hugga ut den som ligger där då jag inte fogat än men risken är överhängande att man skadar någon annan platta i processen.

Min fundering är spackel med rätt färg? Eller rakt av bara hållbar färg som tål att gåes och slitas på? Något förslag?
 
hur nylagt är det?
 
är det inte nån fog och du har fler plattor är det nog bäst att byta den
 
Just denna biten som sprucket är ca 1 1/2 vecka gammal men det finns delar som är lagda för bara 3-4 dagar sen. Fixen lär dock ha torkat vid detta laget.
 
så lite jobb att knacka loss den om du stör dej på skadan annars är det väll bara att föga över den med
 
Nej där finns ingen fog och jag har ganska många plattor kvar. Hur gör jag bäst för att byta ut den då? Fungerar en huggmejsel på en borrhammare eller ska man slå av den manuellt? Jag vet att jag la lite fix inne i något hörn som jag fick hugga bort manuellt och det hade naglat sig fast rätt bra i golvet så långt ifrån allt fix gick bort(vilket inte häller krävdes i det fallet. En borrhammare lär ju ta bort fixen men det kommer inte bli jämnt efter som fixen inte går av flagvis från golvet.
 
såg i din andra tråd var der den lilla skadan vid elementet? isåfall hade jag nog fogat över det
 
Ja såhär ser det ju ut :

Fogen kommer vara Kol grå så jag tror ändå att någon typ av spackel i rätt färg är bättre då. Kanske kan ta med en platta till färghuset och få dem att blanda en beckers spackel eller liknande.
 
Redigerat:
det kan du nog foga över
 
Antingen fogar du över eller bättre med någon färg i lämplig kulör (brun). Det lär inte bli särskilt mycket slitage på den fläcken så det mesta håller nog.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.