Jag tror inte man kommer så långt med att reklamera besiktningen. Det löser ju inte eventulla fel i vart fall.
Att leta syndabockar kan kännas bra för stunden men se husköpet på lite längre sikt. Man måste orka!!
 
Besiktningsföretagen brukar ju ha en ansvarsförsäkring, så det borde väl absolut gå att få ut pengar den vägen?
 
O
Jag tycker det verkar vara smartare att gå på besiktningsmannen än säljaren i det här skedet...
 
pelpet skrev:
Besiktningsföretagen brukar ju ha en ansvarsförsäkring, så det borde väl absolut gå att få ut pengar den vägen?
Ja, förvisso. Men vi vet ju alla hur det är. Det är mycket om, men ock kanske som spelar in och att få ut ersättning på detta vis är relativt ovanligt.
Har det framgått i tråden hur besiktningsprotokollet ser ut?
 
O
Tja... det är som jag känner den ända eventuellt framkomliga väg för TS.
Men eftersom våra funderingar här i tråden bygger på det TS sagt om protokollet.

Med tanke på att de problem som TS har och möjligheterna att få ersättning från säljaren känns minimala för att inte säga obefintliga. Så är nog besiktningsmannen den enda möjligheten...
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tycker mig inte se någon fuktspärr, eller?
 
en tanke jag fick, om badrummet renoverades för ca 5 år sen? Om man nu inte har använt något tätskikt borde det väl rimligtvis ha läckt ner till undervåningen så det syns? Golvet i duschen borde va väldigt skadat nu så det sviktar mycket? Är det träbjälklag i huset?
 
Det märks faktiskt ingenting förutom en lukt då man har duschat och vädrar efter det. Alltså en fukt/mögellukt.

Ja det är träbjälklag
 
Ok lukten känns ju inte så bra, tycker ändå det borde ha märkts på undervåningen efter denna tiden. Ingen möjlighet att öppna upp taket under badrummen tex. Där duschen står. Då borde man se väldigt lätt om det är tätt eller inte
 
Han har inte använt fibo tresbo skivor?
 
Har TS kollat i brunnen efter en tätningsmanschett?
Kan ju vara ett lokalt tätskikt i duschen.
 
Det går inte att avgöra rån bilden. Jag tycker mig se en svagt rosa färg i springan mellan kakelplattorna vid dörren. Det kan i så fall vara ett tätskikt.

Det väsentligaste är hur det ser ut i brunnen.
 
O
Japp en bild på golvbrunnen vill vi se!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.