Dom vill antagligen starta ett cafe i mitt hus. Så att alla får komma ut i naturen på riktigt och gå på flisbelagda stigar, köpa kaffe och färdiglagad mat samt hitta färdigt huggen ved vid rastplatserna.

Har fått höra av folk som bryter mot trafkmärkena som säger att man inte får köra hit att det är bra service här när gräsmattan klipps och skogen sköts till och med på söndagarna. Dvs min gräsmatta och min lilla skog. När dom parkerar på min gårdsplan eller mitt på min väg
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
...när du impulsköper en pelletspanna på blocket en måndagkväll
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Katten tycker det är alldeles för nära att ligga en meter därifrån man sågar men 3 meter ifrån går bra. Åkgräsklipparen är dock skrämmande den både har mycket ljud och rör på sig
 
...när du berättar för din sambo om pelletspannan du just köpt och att det var favoritpannan och att det var ett väldigt bra pris, varpå hon himlar med ögonen och säger "Menar du att du har en favoritpanna?".
 
  • Gilla
Storstadsbo och 6 till
  • Laddar…
När du köper en ny sänksåg på rea, sedan gömmer du den på kontoret i en månad för att när sambon frågar om den är ny så kan du svara utan att ljuga "nej, den har vi haft ett tag nu"
 
  • Gilla
arowe17 och 14 till
  • Laddar…
scim skrev:
...när du berättar för din sambo om pelletspannan du just köpt och att det var favoritpannan och att det var ett väldigt bra pris, varpå hon himlar med ögonen och säger "Menar du att du har en favoritpanna?".
Då svarar man naturligtvis har inte du det.
Det är väl lika naturligt som att man har sin favoritmotorsåg eller favorithandcirkel. Eller att hon har sitt favoritsmink.
 
D09
När det är mörkt om natten... Riktigt mörkt...

Men en stjärnklar himmel har aldrig varit så tydlig..
 
  • Gilla
p.lundgren och 1 till
  • Laddar…
Kacper skrev:
När du köper en ny sänksåg på rea, sedan gömmer du den på kontoret i en månad för att när sambon frågar om den är ny så kan du svara utan att ljuga "nej, den har vi haft ett tag nu"
När du helt enkelt måste köpa nya verktyg på rea, till den grad att det frestar på förhållandet med din bättre hälft.
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
När din bil hittar själv till byggvaruhuset som du vanligen anlitar.
 
När du funderar på rosa innertak, mörkbruna tapeter, ljusblåa lister och grön heltäckningsmatta i ett och samma rum. Just bara för att du FÅR göra så i DITT hus.
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
ricebridge skrev:
När din bil hittar själv till byggvaruhuset som du vanligen anlitar.
Och alla i personalen på nämnda byggvaruhus hälsar dig med dit namn :rolleyes:
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
personalen på byggvaruhusets brädgård kan dit kundnummer utantill
 
  • Gilla
Jante och 1 till
  • Laddar…
D09
När du inte längre behöver ett kundnummer på bygghandeln...
 
  • Gilla
Jante
  • Laddar…
D09 skrev:
När du inte längre behöver ett kundnummer på bygghandeln...
.. när byggvaruhuset har en stående veckoleverans till dig ..
 
  • Gilla
Jante
  • Laddar…
...när du inte förstår varför gästerna står och småler bakom ryggen på dig när du förklarat de något ovanliga men utan tvekan smartaste lösningarna på din senaste renovering.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.