Hej

Jag skulle vilja höra om det är någon som har erfarenhet av WT-trailer's (Wiola) bromsade proffs-släp. Hade planer på det här http://www.wttrailer.se/produkt/proffs-252-bromsat/ Hur står de sig i förhållande till Brenderups (Thule) motsvarighet? http://www.gransbygden.se/produkter.php?p=6099

Brenderups är tillverkade i Sverige och WT-trailer är tillverkade i Polen. Men det känns faktiskt inte som det skulle göra någon skillnad. Polen har en lång tradition av industriproduktion och svetsare som är i klass med Svenska. Har själv jobbar på industrier där vi lagt ut tillverkning till bla. Polen, de är tuffa att tävla mot då lönerna är lägre och kvaliten den samma.
 
Jag läste till jag såg att det stod galvat på WT'n, sen behövde jag inte läsa längre.
 
corre skrev:
Jag läste till jag såg att det stod galvat på WT'n, sen behövde jag inte läsa längre.
Vad menar du med det?
 
Thulen är elförzinkad, ett tunnare och sämre rostskydd.
Så WT kommer inte rosta under överskådlig framtid, medans Thulen antagligen gör det inom ~5år
 
Tjenare Joelbit.

Wt är dyrare men grindarna kan man ha stor nytta av och då "kostar de lika mycket", så att säga. WT är galvad och det vill man har. Vet faktiskt inte om Benderups är galvad eller typ elförzinkad men den kärran ser "tunnare" ut.

Själv vred jag mig ut och in när kärra skulle köpas. Slutade med 750kg Statoil kärra med fullhöjdsgrindar, gjuten handske och 1000kg axel. Det är INTE att jämföra med Benderups kärra som visas här.
 
corre skrev:
Thulen är elförzinkad, ett tunnare och sämre rostskydd.
Så WT kommer inte rosta under överskådlig framtid, medans Thulen antagligen gör det inom ~5år
Tack för svaret, det var det jag var inne lite på själv också. Men ditt första svar kunde tolkas som att det var WT-trailern som var skit, därför jag bad om förtydligande. :)
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Nils82 skrev:
Tjenare Joelbit.

Wt är dyrare men grindarna kan man ha stor nytta av och då "kostar de lika mycket", så att säga. WT är galvad och det vill man har. Vet faktiskt inte om Benderups är galvad eller typ elförzinkad men den kärran ser "tunnare" ut.

Själv vred jag mig ut och in när kärra skulle köpas. Slutade med 750kg Statoil kärra med fullhöjdsgrindar, gjuten handske och 1000kg axel. Det är INTE att jämföra med Benderups kärra som visas här.
Grindar hade jag tänkt köpa även till Brenderup-släpet, missade det i trådstarten, dock hittar jag ingen info om hur höga nätgrindarna till Brenderup är. Har också varit inne och tittat på begagnade proffssläp från Thule (tex. Statoil) men inte hittat något som var tilltalande i pris. Samt att jag är lite inne på tippfunktionen då en del jord och grus kommer köras.
 
  • Gilla
Micke505
  • Laddar…
tippen är lite överskattad på dessa släpen, oftast går det inte att tippa så högt att det rinner av släpen och då står man där med handlastning ändå.

Den är dock bra för lastning av trädgårdstraktor etc.

Jag har backat upp på klossar av trä ett par gånger för att få bättre tippvinkel, orkar man med det så kan funktionen vara värt något.
 
Tack för era svar, har beställt ett WT-trailer Bromsat 750kg idag. I princip alla delar ska vara varmförzinkade. Återkommer med en recension om ett tag.
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Nu har jag haft mitt släp i lite mer än ett halvår och jag är mycket nöjd. Tippfunktionen har man inte så jättemycket användning för vilket jag var förbetedd på. Angående baklemmen ( ej dörr) så finns där för och nackdelar, fördelarna överväger. Släpet är ganska lågt, vilket medför att man ofta måste ta av baklämmen om man inte vill att den ska hänga ner i marken när man öppnar den. Å andra sidan är jag väldigt nöjd med konstruktionen med avtagbara gångjärnstappar, istället för att man ska stå och försöka passa in båda gångjärnen samtidigt. Det går snabbt och smidigt att båda plocka av och sätta dit baklemmen.
Detta är ett mycket välbyggt släp till ett mycket bra pris!
 
  • Gilla
jonzon jonzon och 1 till
  • Laddar…
är du fortfarande nöjd joelbit?
 
  • Gilla
TryBran
  • Laddar…
Jag är fortsatt mycket nöjd, inga problem med något än så länge.

bortek bortek skrev:
Hej

Hur är det nu med din WT trailer. Är det fortfarande att rekommendera? Jag går i tankar att köpa en sån

[länk]
 
Fairlane
bortek bortek skrev:
Hej

Hur är det nu med din WT trailer. Är det fortfarande att rekommendera? Jag går i tankar att köpa en sån

[länk]
Jag köpte en sådan för två veckor sen, med gallergrindar och kapell. Jag är nöjd den korta tid jag har haft det.
Jag saknar backljus, men jag har bara 7-polig kontakt så jag löser det senare på något sätt.
Kapellet känns bra och är bra att ha nu. Dock är det lite knepigt att öppna grinden med kapell då kapellet måste lyftas loss lite för att inte hålla fast grinden. Det är rätt naturligt, annars skulle det nog inte hålla/hålla tätt, men ändå lite störande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.