I
Tänkte lägga ut lite skaffning, men kom att tänka på att om jag lägger ut godsaker så kommer det att dra till sig kvarterets alla katter, även om jag gör en foderplats. Hur trivs en igelkott tillsammans med 8-10 katter?
Skulle vara nån mat som katter inte gillar men kotten gillar, vad heter den maten?
(päron förstås, men nu är de slut)
 
I
Redigerat av moderator:
Hemmakatten
Tänk istället som så att du är en godhjärtad person med empati för både djur och människor. (y)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
I
Hemmakatten skrev:
Tänk istället som så att du är en godhjärtad person med empati för både djur och människor. (y)
Tack för de orden.
Som tur är gäller det med säkerhet de allra flesta, bara de ger sig tid med naturen.
 
Vi brukar mata katterna utomhus på trappen ibland, men rätt ofta är igelkotten där och snor sig lite mat. Den bryr sig inte om katterna.
 
I
Krikkan skrev:
Vi brukar mata katterna utomhus på trappen ibland, men rätt ofta är igelkotten där och snor sig lite mat. Den bryr sig inte om katterna.
Låter bra det. Jag har slängt ut lite kattmat, fisk och skinka några dagar nu och det försvinner under natten. Bara att hoppas att det blir rätt fördelat och att det inte är nån råtta som kniper maten.
 
Tänkte på dig häromdagen när vår igelkott som bor under en buske tittade fram. Sonen hade tappat en banan på gräsmattan och kotten satte i sig den väldigt snabbt!

kotte_banan.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
I
Mitt bygge förblev tomt. Har sett en kotte komma och dricka ur dammen, men aldrig sett vad han äter, skulle kanske prova med banan då. Fast å andra sidan är det bra att han hittar föda själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.