I
Kunde det inte vara kul men en vädertråd? Att skriva i varje dag eller när andan faller på?
Idag, just nu, har vi 15 grader i skuggan , halvmulet, en svag bris som tillåter badminton.:)
 
Väder-appar i all ära så kan det vara kul att höra hur det är på riktigt.

Här vid kusten - en mil väster om Lund - skiner solen. Men väderappen rapporterar felaktigt att det är halvklart.

Någon som förresten vad det för skillnad på halvmulet och halvklart? Eller om det är samma sak?
 
I
Per Eskilsson skrev:
Väder-appar i all ära så kan det vara kul att höra hur det är på riktigt.

Här vid kusten - en mil väster om Lund - skiner solen. Men väderappen rapporterar felaktigt att det är halvklart.

Någon som förresten vad det för skillnad på halvmulet och halvklart? Eller om det är samma sak?
Det är just det att det ibland inte stämmer, läste för någon månad sedan att det var strålande väder, mer eller mindre beroende på vem som skrev det, men utanför mitt fönster ösregnade det.
Skillnaden på halvmulet och halvklart, är inte det det psykiska tillståndet hos den som skriver det. Jag menar, en pessimistisk soldyrkare ser kanske lite moln som halvmulet medan en optimistisk hen som bara vill kunna vara ute utan att frysa ser det som halvklart. Bara en gissning för jag har faktiskt ingen aning.;)

Vi har fortfarande halvklart/mulet, 1 mil nord-nord-väst Lund.
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
I
Jag har felat! Borde i mitt begynnande inlägg skrivit halvklart.:surprised:
 
20 grader och strålande sol.
Vindstilla.
 
I
Verkar som vi skriver i ett lokalt nätverk.:what:
Har dom inget väder upplands, eller är det så fint att de inte vill sitta vid datorn just nu?;)
 
Östergötland ödeshög.vidag var det klart väder och 17grader men blåsigt som fan!
 
Hemmakatten
Strålande sol men något lite kyligare idag här i Roslagen halvvägs mellan Sthlm och Norrtälje. Fint trädgårdsarbetsväder.
 
I
just nu grå himmel, 10grader, vindstilla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.