Hej! Nu behöver jag lite hjälp av er.

Vi sätter snart igång att renovera (fräscha upp) vårt badrum. Vi har förstått att vi kommer behöva byta golvbrunn och undrar vad kostnaden på detta är på ett ungefär. De som kommer möta den som ska utföra arbetet är det utröjt badrum och betong golv som är redo att bilas upp.

Alltså, vad är kostnaden för ett enkelt (?) golvbrunnsbyte? Arbete + material - ROT



Tillägg: Det är ett litet badrum på ca 4 m2 och vi tänkte försöka klämma in en tvättmaskin också. Vad skulle ett rimligt pris vara på: ovan nämnda jobb + bila upp ca 1 m förlägga rör till avlopp för tvättmaskin.

Tacksam för alla svar!

Mvh
 
Åsa Lund
Du måste ha en fast duschvägg mellan duschen och tvättmaskinen mtp elsäkerhet
 
Bor du i villa eller lägenhet? dvs, finns risken att bila in till grannen under?

Finns risken att bila sönder golvvärme?

Räkna med 4-6h jobb x 500-600kr/tim

material ca 500kr
 
S
snipop skrev:
Bor du i villa eller lägenhet? dvs, finns risken att bila in till grannen under?

Finns risken att bila sönder golvvärme?

Räkna med 4-6h jobb x 500-600kr/tim

material ca 500kr
påminner mig om några äldre hyreshus där betongen under brunnar är 0-5mm tjockt (kanske spackel och färg på)
 
R
Jag håller på att renovera vårat badrum som är ca 4,5m2. Jag köpte faktiskt tjänsten på byggmax hemsida där man kan köpa "brunnsbyte". Det hela gick på 3000kr för att få det uppbilat, sen monterade de brunnen och gjöt igen hålet och ordnade till fallet mot brunnen.
Man måste köpa brunnsbyte plus uppstarttjänsten, det gick på 3000kr.
https://www.byggmax.se/hantverkartjanster/renovera-badrum/byte-av-golvbrunn-p80788
 
  • Gilla
MagnusLiljeqvist och 1 till
  • Laddar…
R
som tillägg kan jag då också säga att så här i efterhand så är jag glad att jag inte gjorde jobbet själv då jag funderade på det. Men jag konstarerade att hyra av en rejäl bilmaskin skulle gå på ca 1000kr och killen som gjorde jobbet hos oss höll på i en halv dag och fick ringa in en ytterliggare kollega då han inte fick bort plastbrunnen. Dessa killar ska ju va experter på detta så tyckte de två att min brunn va svår så är jag glad att jag som amatör gav mig på det.
Dessutom fick jag ju papper på att jobbet är gjort av vvs firma ifall de skulle strula i framtiden.
 
Roland112 skrev:
Jag håller på att renovera vårat badrum som är ca 4,5m2. Jag köpte faktiskt tjänsten på byggmax hemsida där man kan köpa "brunnsbyte". Det hela gick på 3000kr för att få det uppbilat, sen monterade de brunnen och gjöt igen hålet och ordnade till fallet mot brunnen.
Man måste köpa brunnsbyte plus uppstarttjänsten, det gick på 3000kr.
[länk]
Tack! Jag har faktiskt också varit inne på byggmax tjänst. Du är nöjd?

Blev det totala priset 3000:- här? Går det utnyttja ROT här?
Mvh
 
R
3 lök var med rot. Jag är mest glad att ha de gjort för de är svårt att få tag I folk nu inför årsskiftet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.