Hej,

Jag köpte för ett år sedan ett nytt DSC larm när jag var och hälsade på min bror i USA. Projektet larm har sedan blivit liggandes då annat har varit mer prioriterat men nu har jag börjat att plocka ihop grejerna på en testbänk för att se hur det ska fungera.

Grejerna som jag köpte är en mix av trådat och trådlöst. Men i grunden är det en PC1832 tillsammans med en TR5164 samt en trådlös kontrollpanel av typen WTK5504P (touchscreen). Monterat och uppstartat, kontrollpanelen kopplar ihop sig lätt men nu börjar funderingarna, hur tusan lägger man till de trådlösa sensorerna? Hittar ingenting om det till min kontrollpanel utan jag börjar tro att det bara är vissa paneler som man på ett enkelt sätt kan lägga till nya sensorer, är det verkligen så?

Tacksam för lite guidening :)
 
Inte säker på hur Touch displayen funkar men om inte annat så har den väl en "keypad-mode", borde då gå att trycka [*] [8] [Installatörskod] [898] så kommer du till "trådlös programmering" (kanske heter det Wireless enrollment om du kör engelska).

Tag nu en detektor i taget (smidigast är att börja med den som du vill ha som sektion 1 och sen fortsätta) och lös sabotage larm på detektorn (eller aktivera den), du kommer nu att se ESN numret i displayen, kontrollera att den stämmer med detektorns nummer och gå vidare med [*],
Välj sektionsplats (första lediga sektionsnr visas) bekräfta med [*],
Välj sektionstyp, bekräfta med [*],
Prova mottagningen genom att ta detektorn till sin avsedda plats och aktivera den är mottagningen ok å vidare med [*]
Fortsätt med nästa detektor.

[*] = "STJÄRNA"
 
Tack för svaret! Jag trodde också det skulle finnas ett keypad mode för att göra som du skrev, eller hitta funktionen någonstans i menyerna men jag har letat som en galning, hittar ingenting.. Manualerna känns liten knapphändiga och jag hittar inget där heller så därför antar jag att det inte fungerar med den här knappsatsen, hur konstigt det än verkar..

Köpte även en pclink kabel när jag väl handlade prylar.. Tänkte eg inte använda den men så fort jag får hem en seriel-usb adapter så tänkte jag utforska vad man kan göra med dls programvaran. Antar eller iaf hoppas att man kan göra jobbet med hjälp av den istället..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.