MathiasS skrev:
Utifrån mina egna preferenser skulle det inte vara så stor skillnad på en cell i Kumlabunkern och en lgh i fina stan.
Åjo, nyckelhålet i lägenhetsdörren har helt olika placering. :D
 
Janus82 skrev:
Allt har väl sina fördelar och nackdelar.
Jag bodde på Valhallavägen ett par år men nu bor jag i en villa 20 mil från huvudstaden. Visst saknar jag Stockholm och framförallt den "stadskänsla" som infann sig så fort man gick utanför dörren. Dock så var det innan jag hade barn, nu skulle jag istället få kramp om jag inte slänga ut ungarna i trädgården själva utan övervakning. Innerstan passar ungdomar och pensionärer, befinner man sig däremellan så har man det nog bäst någon annanstans.
Det var ju exakt därför jag skapade tråden :) för lite nyans med bara en hustråd. Valahalavägen med all sin trafik kan jag förstå att man tröttnar på, bor själv på Östermalmsgatan och förutom den tunga trafiken som ska leverera till Coop karlavägen är det lugnt på den gatan
 
Fast ni har missuppfattat poängen med tråden. Hustråden skulle vara ett ironiskt gnäll över allt som är jobbigt med att bo i hus. Nu blev det någon sorts krig mellan att bo i hus och bo i stan.

Men vafan, vi kör vidare på inslaget spår och dammar av den här gamla godingen:

http://www.dn.se/bostad/vindsvaningar-har-blivit-ett-satt-att-leva/
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Det känns som att de flestas lägenhetsreferens från hustråden är någon sliten 2:a i en betongförort och inte en stor ljus våning med 3 meter takhöjd på lugn parkgata :p
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
falkn skrev:
Det känns som att de flestas lägenhetsreferens från hustråden är någon sliten 2:a i en betongförort och inte en stor ljus våning med 3 meter takhöjd på lugn parkgata :p
Tur att vi undantag finns då, med slitna 3or i betongförorter :p
 
  • Gilla
falkn och 1 till
  • Laddar…
... när man betalt 15 mille för att bo trångt.
 
pmm skrev:
... när man betalt 15 mille för att bo trångt.
Du kan få en 200 kvadrats våning för 15 mille, kanske inte på strandvägen men de flesta andra adresser i Stockholm
 
Janus82 skrev:
Allt har väl sina fördelar och nackdelar.
Jag bodde på Valhallavägen ett par år men nu bor jag i en villa 20 mil från huvudstaden. Visst saknar jag Stockholm och framförallt den "stadskänsla" som infann sig så fort man gick utanför dörren. Dock så var det innan jag hade barn, nu skulle jag istället få kramp om jag inte slänga ut ungarna i trädgården själva utan övervakning. Innerstan passar ungdomar och pensionärer, befinner man sig däremellan så har man det nog bäst någon annanstans.
Jag kan bara hoppas jag är i graven innan jag blir så gammal jag behöver bo i stan igen.
 
osiris skrev:
Fast ni har missuppfattat poängen med tråden. Hustråden skulle vara ett ironiskt gnäll över allt som är jobbigt med att bo i hus. Nu blev det någon sorts krig mellan att bo i hus och bo i stan.

Men vafan, vi kör vidare på inslaget spår och dammar av den här gamla godingen:

[länk]
Det hade nog även blivit så om inte det blev så antiattityd direkt
 
osiris skrev:
Fast ni har missuppfattat poängen med tråden. Hustråden skulle vara ett ironiskt gnäll över allt som är jobbigt med att bo i hus. Nu blev det någon sorts krig mellan att bo i hus och bo i stan.
Äh, jag ser det bara som ett godmodigt vattenballongskrig på kul.

Jag kan se båda sidorna av saken.

Jag hatade att ha grannar så nära inpå i lägenhet, jag kände att utrymmena var för små och kände mig begränsad i vad jag kunde göra med bostaden.

Å andra sidan, när huset ska målas, när det kommit 30 cm blötsnö under natten och man har 150 m uppfart att skotta eller när inkommande vatten fryser, då skulle en lägenhet kännas bra.

Men, i slutänden så, för mig, vinner friheten med ett hus. Visst, det är problem ibland, men jag behöver inte förlita mig på att någon annan ska fixa dem. Jag hör inga grannar och de hör inte mig. Jag ser rådjursungarna leka nere vid vattnet på morgonen. Jag har 380 m2 golvyta att röra mig på, med stora fönster utan att för den sakens skull ha insyn. Det ger mig en annan frid, helt enkelt.
 
  • Gilla
Jante och 2 till
  • Laddar…
D09
När dina närmsta grannar är små butiker som säljer massa flumm och värmeljus för 500kr st men anses ändå vara modernt att handla där...
 
Med den budget innerstaden kräver, skulle jag kunna ringa hantverkare. Även för disken :). Jag har för mig att jag sett 7 mille i förorten. Näsby park, som ligger en bit utanför.
 
Skål på er hus och lägenhetsägare


IMAG0791.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jocke Best och 3 till
  • Laddar…
vad är det för pizzeria som inte torkar bort fågelskiten? ;)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Ska sluta sälja in city nu, jag lovar :) men blev sugen på kantareller efter allt prat om det i tråden :)


IMAG0793.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Noseone och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.