Jag behöver belysning i ett förråd men vill slippa krånglet med att dra ut el. Belysningen ska inte användas så långa stunder så jag funderar på lämpliga laddbara LED-lösningar. Helst en fast monterad armatur och lång drifttid är högre prioriterat än format och design.

Har någon något tips? Har googlat runt lite men är öppen för förslag.
 
Tack, men det här är ett lite större utrymme. Skulle kunna tänka mig att runt 20 watt LED skulle vara rimligt, och då behövs ju även en kraftigare strömkälla.
 
http://scangrip.com/product/84/154

Den kan jag verkligen rekommendera. Den är dyr, men kvalitén och ljuset är otroligt imponerande.
Lyser 3-4h på en laddning.

Går att få den för ca 1-1200:- + moms
 
Ja, det får ju vara realistiskt. Jag är för snål för att ta hit en elektriker och dra ut el till byggnaden, men om alternativet blir dyrare så faller det ju.
 
Jag skulle nog bygga eget. Köpa ett par meter LED-list och sätta på lämpliga ställen, löda eller klämma kablar till dessa, fixa batteribox med strömbrytare precis vid dörren.
Kommer antagligen göra det i källarförrådet själv såfort jag orkar ta tag i den biten.

Jag vet inte hur ditt förråd är utformat, men för min del vill ja ha ljus på flera ställen, med enbart en strömbrytare.


20W LED är rätt mycket. Hur stort har du?
 
n_sandstrom skrev:
20W LED är rätt mycket. Hur stort har du?
Det var bara en uppskattning med 20W. Förrådet är bara 40 kvadrat med drygt 3,5 meter takhöjd, men jag vill helst att lampan lyser upp lite utanför också när portarna är öppna.
Fler ljuspunkter är naturligtvis att föredra, men nu är jag ute efter en snabb nödlösning som förhoppningsvis inte blir permanent (även om det finns risk för det...).
 
Right, runt 10ggr större än mina behov. Då låter inte 20W så orimligt längre, hade det vart till nåt permanent så hade det snarare vart i underkant :p

Jag hade nog jagat runt efter billiga LED-worklights från china isåfall, på Ebay, DX, Ali-express osv.
Fast det kan vara en luten djungel i sig att hitta i. Hoppas lite mer konkreta tips dyker upp i denna tråd..
 
Tack för svaren, att jaga i kina faller tyvärr på att det är bråttom. Jag får nog helt enkelt göra en nöd-nödlösning med första bästa Kjell&co-lampa och sedan ringa hit en elektriker...
 
Hur långt är det mellan hus och förråd?
Jag tänkte att en lång förlängningssladd och en vanlig lampa eller lysrör uppskruvat på vägg eller i tak med stickpropp borde lösa problemet, om det enbart är få gånger det behövs belysning.
 
thomas33 skrev:
Hur långt är det mellan hus och förråd?
Jag tänkte att en lång förlängningssladd och en vanlig lampa eller lysrör uppskruvat på vägg eller i tak med stickpropp borde lösa problemet, om det enbart är få gånger det behövs belysning.
Närmsta eluttag är nog 20-30 meter bort, problemet är att det måste bli luftledning i så fall eftersom den måste gå genom en hästhage.

n_sandstrom skrev:
Såg precis att Classe har denna. kanske kan vara värt att kika på [länk]
Ja, det blir nog något sådant att börja med. Tack för länken!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.