Svaret är 1. väggen
En bild säger mer än 1000 ord och denna "tapet" är från 60-talet och vi vågar inte kolla bakom den vilka "skatter" där kan finnas gömda. Man kan ju hålla andan medan man gör sina behov som tur är!
badrum.jpg
 
Svar: 1, väggen.

Motiveringen; Här doftar det inte hallon, utan mögel och tryckimpregnerat trä samt att till och med katten har övergivit lådan och gör som björnen - producerar i skogen. Med sådana väggskivor i ett helrenoverat badrum/toalett, så behöver jag ju inte längre skämmas och kan sluta uppmana gäster att göra sina behov på hemmaplan innan de kommer!
P1060388.JPG
 
1. Väggen
För att få ett funktionellt badrum som går att hålla rent och badrum.JPG jag slipper göra om om några år!
 
Svar: väggen

Vi har försökt att göra om.
Med enkla medel, takdusch och sånt.
Målarfärgen flagnar, vill inte fästa,
nu vill vi bara ha det bästa!
Ge oss fibo tresbo från Bygg hemma,
Det rosa ska bort, bara att instämma!
DSC_0145.jpg
 
Svar: Väggen

Att renovera badrum i vårt nya stora hus är prio ett, det är viktigt att allt blir rätt.
Det gula är snart en minne blott, nu ska det bli riktigt flott.
Våtrumsskivor från fibro-trespos skulle underlätta, tur de är enkel att fastsätta.


Badrum.jpg
 
Bilden talar för sig själv.
Mitt badrum behöver renoveras och allt som gör arbetet smidigt är önskvärt.

Rätt svar: Väggen
 
  • bilder kamera augusti 2013 1246.jpg
  • bilder kamera augusti 2013 1245.jpg
Svar: 1 väggen

Motivering: Vi är 2 studenter som mitt i studentlivet har köpt ett hus från -69. Enligt mäklaren var den tekniska livslängden "slut" och det "kanske skulle gå att duscha någon gång".

Vi kan konstatera att han hade rätt och att vi nu gärna renoverar detta rosa och guldiga badrum från 60-talet!

badrum.jpg
 
Veckans vinnare är shadowfire som arbetar för fullt med att renovera sitt hus. Inte ska hans gäster behöva gå på toaletten innan de besöker honom :D. Stort grattis!

Motivering: Här doftar det inte hallon, utan mögel och tryckimpregnerat trä samt att till och med katten har övergivit lådan och gör som björnen - producerar i skogen. Med sådana väggskivor i ett helrenoverat badrum/toalett, så behöver jag ju inte längre skämmas och kan sluta uppmana gäster att göra sina behov på hemmaplan innan de kommer!
 
Det var som tusan, kul och perfekt tidsmässigt då det är just badrummet jag måste gå loss på nu innan jag bryter ihop, inte minst av den elaka lukten därifrån. För övrigt så när man tittar i denna tråd kan man ju konstantera att färg- och designval var lite annorlunda på 60-talet, milda tider :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.