Någon som vet om det är möjligt att skicka in indegon på vinterservice i år? På bosch webbsida står det bara att man kunde skicka in den förra vintern.

Slipper gärna att ha gärna att ha gräsklipparen hemma i garaget i vinter..
 
Varför ringer du inte supporten och frågar? Hur svårt kan det va...
 
Trevligt svar.. Supporten stänger 16.30 enligt samma webbsida. Möjligen vet någon här vad som gäller i vinter.
 
Jag e riktigt imponerad av tekniken bakom navigeringen.
 
Det finns vinterservice i år också. Jag tror att det går att skicka in från och med oktober.

Jag vet det då jag pratade med supporten angående mitt garantiärende och de rekommenderade att jag skulle ta den på vinterservice istället. Men då hade de kostat mig pengar då garantin tog slut i september.

Angående min maskin så är den nu tillbaka, jag fick en ny maskin. 13 dagar tog det innan jag fick den nya.
Dock lyckades jag köpa upp mig till en Indego 1100 istället.
 
  • Gilla
ecb182
  • Laddar…
För er som nyligen köpt (inom en månad) eller tänkt köpa en Indego eller grönt bosch verktyg så finns det en garantiförlängning till tre år på tyska bosch hemsidan.

https://www.bosch-do-it.de/de/de/bosch-elektrowerkzeuge/mybosch/index.jsp
http://www.roboter-forum.com/showthread.php?6333-BoschHotline-(Indego)
http://www.roboter-forum.com/showth...rieren-f%FCr-Garantieverl%E4ngerung-m%F6glich

Det gick att fylla i att man var från Sverige och har köpt i Sverige, så det ska nog vara giltigt även här.
Jag har fått ut ett garantibevis som jag skall skriva ut, dock är det på tyska.
Jag har också läst villkoren, och jag tror inte det stod något om vilket land det gäller, men har någon riktigt bra tyskakunskaper så kan ni ju kolla med!
 
Redigerat:
A
Mikael_wi skrev:
jag kom att tänka på en sak. Det är inte så att indegon har en kännare som känner av om det är för fuktigt för att klippa? Man ställer ju i sin kalender vilka timmar och vilka dagar den skall klippa men det är väl inte rekommendera klippa gräset om det är för vått eller regnar, det är ju inget man vet när man programmerar den och ofta är det vått i gräset av dagg på morgonen när man går till jobb om man skulle slå igång den manuellt istället för programmera dagar. Där ser jag iofs en fördel med en connect som man kan köra igång med en app
Har haft en indego och den klarar att klippa även om det regnar.
Har bytt till robomow (pga för mycket servicebehov, 4 ggr första sommaren). Den har regnsensor och skulle den klippa ändå så slutar den snart att fungera. Ofta problem när det slutat att regna och gräset är för blött. Den stannar helt. Man får ta bort gräset så att underredet kan röra på sig som den ska, sen brukar det gå bra igen.


Jo i Sverige har vi enligt konsumentköplagenarna 3 års reklamationsrätt. (Gäller inte förbrukningsvaror som t.ex. batterier och kanske framhjul på bosh)
I somras så hade jag en kaffebryggare som la av efter 2½ år och utgången garanti. Fick igen pengarna som gick till en ny kaffebryggare.
Även en luftrenare från ett annat företag där on/off knappen strejkade. Där hade också garantin gått ut men även dom gjorde ett återköp (Hade inte nått 3-årsgränsen). Köpte även där en ny luftrenare.
Så garantiförlängningen ger inte så mycket men man får nog nytt framhjul i vart fall.
 
Redigerat:
Hej på er
Har en fråga om någon annan råkat ut för något liknande. Fick min indengo 1000 utbytt i våras mot en helt ny 2015 modell. Satte ut den och den har gått felfritt precis hela sommaren men så får tre veckor sedan märkte jag att den plötsligt började missa partier i klippningen på olika ställen i trädgården. Tänkte att det blivit något fel på karteringen så jag raderade kartingen och gjorde en fabriksåterställning av hela klipparen.

Efter det så återgick den till att fungera fint igen efter några dagars inlärning så snurrade allt på som vanligt igen.

Men så nu igår så hände följande. Klipparen stannade ute vid tråden och visade meddelandet "Kalibrering pågår" och Nedräkningssiffran "10" visas i displayen. Problemet är att den låser sig här och den stod först en timme eller så innan jag tröttnade och bar bort den till laddstationen.

Den laddade en kort stund gick sedan ut och gjorde samma sak på ett helt annat ställe i trädgården? detta upprepade sig ett par gånger till under gårdagen. Tog ut röda nyckeln och startade om maskinen med för att se om det hjälpte men samma sak ändå.

Idag när jag kom hem efter jobbet stod den fast på ett nytt ställe med samma meddelande.. dags att ringa supporten eller vad tror ni??

IMG_20150928_165241.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Martinbj skrev:
Hej på er
Har en fråga om någon annan råkat ut för något liknande...

[bild]
Det känns precis som med min maskin som jag fick ny förra hösten. Fast min började nog konstra på det sättet rätt så direkt. I våras när jag startade den så var problemet kvar och jag misstänker starkt att det är dålig kvalitet på lackning av kort och allmänt fuktskydd. Min maskin byttes ut mot ny i somras och den nya fungerar än trots att den varit ute i regnväder ett par gånger. Jag hoppas att Siemens förbättrat tätheten på komponenterna. /Patrik
 
A
Min är lite gammal men i slutet på första sommaren så kunde den stanna lite varstans. Supporten fick inte ordning på den så senare så lämnade jag tillbaka klipparen. Tror att elektroniken blev fuktig, Vissa som öppnat Indegon har hittat bl.a. gräsklipp på elektronikkorten. Så antagligen har man inte lyckats skydda elektroniken helt ännu.
 
Har mailat supporten samma uppgifter ikväll, vi får se vad de svarar..
 
Hei

Jeg har lagt ut grensetråd for andre gang i ny hage og har måtte lagd øy for første gang i ny hage.
Allt virket kjempe flott i forrige hage, men da måtte eg ikke lage noe øy.

Har flyttet no til nytt hus og da måtte jeg lage ein øy på 60 meter legde med tråd rundt ein svær dam

Men så har eg eit spørsmål om, når den registrere øya for første gang.
Klipperen treffer øyen, så står det, "leser objekt" men etter første runde øyen,
så fortsetter den bare rundt igjen flere ganger.

Indegoen har kommet 6 ganger rundt øya. Så står det fortsatt leser objekt, den blir liksom alldrig ferdig med og registrere øya. så den fortsette berre.
Er dette normalt når den leser objekt "øya"?

Eller må eg ha is i magen og bare la den gå rundt flere ganger en 6 ganger?

Har dere noken tips til meg om ka eg kan gjøre?

Mvh stein ørjan aakre
 
Hej!

Har inte skrivit så mycket på forumet, men läst då och då. Köpte min maskin i maj 2013 men har nu gett upp.
Under denna tid har Indegon lagt av fem gånger. Vid första och andra reparationen fick jag samma maskin tillbaka.
Nu i våras vid tredje tillfället fick jag en ny klippare som höll i tre veckor. Den fjärde reklamationen gav också en ny klippare som höll i en dryg månad.
Femte gången gav jag upp och fick returnera och pengarna tillbaka. Då hade det gått två år och fyra månader. Den treåriga reklamationsrätten respekterades av Bosch.

När klipparen fungerat har den gett ett ok klippresultat, men att ha en klippare som ideligen ger upp blir påfrestande i längden. Särskilt som jag har 80 km enkel resa till inköpsstället.
En eloge dock till Bosch som skött support och reparationer på ett professionellt sätt. Synd bara att Indegon inte hållit samma nivå.

Idag har jag gått över till Husqvarna Automower 315. Köpte den med installation av begränsningstråden. Känns lite annorlunda när den kör runt som det verkar lite planlöst. En stor skillnad har jag märkt med ljudvolymen, den här klipparen är i den närmaste ljudlös!
Förhoppningen är att driftsäkerheten är hög. Åtminstone har den varit det hos kompisar och bekanta som har haft Husqvarna under flera år.
Dessvärre blev det ett större hål i plånboken!

Så bye bye Indego för min del, men lycka till ni andra som kämpar på.:)
/Iggepop
 
Hello..

Såg i ett tidigare inlägg att det var nån som frågade om Vinterservice. Tog kontakt med serviceavdelningen här för nån dag sen, då jag upprepade gånger blivit lovad att få lite garanti ärende åtgärdade, så länge jag skicka in den på vinterservice. Nu får jag svaret att det blir ingen service 2015-2016

Så nu blev det att köra den till plantaget, då de endast tar garantiärende med återförsäljare.

Vet inte vad jag ska tro om deras serviceavdelning...
 
Det låter lustigt men inte förvånande.

När jag pratade med service hotline så verkade som att de ville att jag skulle vänta med att skicka in tills det var dags för vinterservice. Det kändes nästan som att det var standardsvaret när man ringde dit.

Det känns som att vi i Sverige inte får alls samma servicegrad som i Tyskland, där Bosch verkar ta hand om kunderna med tex upphämtning av maskiner samt utbytesmaskin under service. Det är iaf bilden man får om man läser på ett tyskt forum om indego.

Edit: på hemsidan står det att det ska finnas vinterservice men den är tydligen för förra säsongen.
 
  • image.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.