En ganska simpel sak kan man tycka, men jag kan inte komma på hur det görs bäst.

Frågan är alltså:
Hur sätter jag reglarna i ett innerhörn för att enklast kunna gipsa och spackla senare?

 
Ifall du inte har liggande regelverk på insidan så är det här en lämplig lösning...

Eller har jag missförstått dig.??
 
  • Hrn_001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Så enkelt när man ser det...

jag hade fastnat i tanken att en regel skulle stå i hörnet..

Tack!
 
Kan du så vrid gärna en av de där två reglarna oc skruva ihop dem också så får du ett helt stumt hörn att jobba med
 
Knyt ihop skivorna med ett H50/50 plåthörn så slipper du garanterat sprickor i innerhörnet sen.
 
Jag skulle flyttat ena regeln 13mm åt sidan för att få i skruvarna bättre, för du har väl bara 45mm att vinka på varav 13 äts up av gipsskivan på den andra väggen?

..//N
 
Jag brukar väta med att fästa ena regeln tills gipsen på andra väggen är skruvad, sedan styr jag regeln mot den gipsen & fäster den. :p
 
P.s vänta ska det vara, inte väta, då ska det vara fuktspärr... ;)
 
ett annat sätt som både ger ett stumt, stabilt hörn och bra med plats att skruva gips, men även ett vinkelrät ytterhörn är att man sätter tre regelar som ett U ytterst på ena väggen som man sedan fäster mot den andra väggen

//Tomas
 
För att då förtydliga mitt tidigare inlägg så brukar jag göra hörnet av en 45X45 och en 45X70 där 45X70 då går lite bakom 45X45 tex två cm så att man kan dra i ett par skruv eller 4"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.