http://www.svh24.de/ derar sida är inte jätte bra, när det gäller att söka på en produkt:S
 
..men jag tror att Tyskland är med i EU.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Klicka skrev:
Vad tror ni om att importera en Hitachi NR90AES framing nailer (kostar kring 5400kr här i sverige)?

Den är servad.

Det borde väl gå att få tag på reservdelar till den även i Sverige om det skulle behövas.

[länk]
Borde vara en bra deal!
Finns maskinen att köpa i Sverige så bör inte reservdelar vara något bekymmer.
Har själv handlat delar till min USA importerade NR90GR (gasspikpistol).
 
  • Gilla
HaendigeHerrn
  • Laddar…
Men även Storbritannien hör till EU. Inte utanför EU således. Kan ni inte vara hyggliga och posta i rätt tråd?
 
mattiasp skrev:
Men även Storbritannien hör till EU. Inte utanför EU således. Kan ni inte vara hyggliga och posta i rätt tråd?
Spikpistolen levereras från USA. Jag gjorde en sökning på ebay uk :)
 
OK, sorry i så fall
 
jag ska köpa mig en biltema kompressor och en spikpistol till denna, har kollat på biltemas pistol men den verkar tung och funderar nu på att importera en hitatchi Full Round Head Framing Nailer - NR90AEPR från USA via Ebay.

hur e det med garantier på grejerna när man importerar existerar den eller gör man en chansning på att kvalitetsgrejen fungerar felfritt?

och är det någon som har erfarenhet av att köpa av företaget CPO på ebay (http://www.ebay.com/itm/Hitachi-21-...R90AEPR-NEW-/331572804560?hash=item4d33477bd0)
 
Andreas Ludde Lundell skrev:
jag ska köpa mig en biltema kompressor och en spikpistol till denna, har kollat på biltemas pistol men den verkar tung och funderar nu på att importera en hitatchi Full Round Head Framing Nailer - NR90AEPR från USA via Ebay.

hur e det med garantier på grejerna när man importerar existerar den eller gör man en chansning på att kvalitetsgrejen fungerar felfritt?

och är det någon som har erfarenhet av att köpa av företaget CPO på ebay ([länk])
CPO är bra.
Beställde en Senco Fusion från dom.
Från USA har du nog ingen EU garanti, utan måste skicka tillbaka, och jag tror inte du har speciellt lång garanti.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Hur löste du det med laddaren Fredrik?Vad gick sencon lös på?
 
trojlee skrev:
Hur löste du det med laddaren Fredrik?Vad gick sencon lös på?
Om jag minns rätt så landade den (Senco Fusion 16G) på 3200:- ink. frakt och avgifter, använde eBays Global Shipping Program, där tull och moms betalades i förskott.
Köpte en omvandlare på ClasOhlson och i somras köpte jag en beg. Fusion med EU laddare.
(det va en 18G, som fick mig att ta tag i taklistning av köket som inte blivit gjort på 7år.. *host host*)
:)
 
B
Har haft en hitachi 21-gradig i 6 år nu, använt hyfsat mycket.. Aldrig krånglat en endaste gång...
 
Ok, tack försvaren. Tycker ni det är värt att beställa en sådan från usa? Ska man beställa från eBay eller via hemsidan direkt?
 
Andreas Ludde Lundell skrev:
Ok, tack försvaren. Tycker ni det är värt att beställa en sådan från usa? Ska man beställa från eBay eller via hemsidan direkt?
Jag tror du spar en hel del på att beställa spikpistol från USA.
Jag skulle ha beställt via eBay, om det mot förmodan skulle bli något krångel.
Är osäker på om de skickar utomlands eller iaf till Sverige, men det kan ju ha ändrats sedan förra sommaren då jag beställde Sencon. :)
 
B
Hardwaresales skickar till Sverige
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.