Vi har satt upp gipsväggar och spacklat skarvarna, haft skarvtejp och spacklat igen. Vi har spacklat tre lager. Lagren har fått torka mellan, ibland flera dagar 😏
Vissa skarvar har börjat bubblat sig på 3:e lagret...andra redan 1:a lagret.
Vad måste/kan vi göra? Måste allt bort eller kan man skära en skåra i spacklet så luften kommer ut?
 
Antar att du satt pappremsa? Satte du den i spackel eller limmade du dit den? Har du använt skivspackel eller vanligt medium?
 
Pappersremsa använde vi och satte i spacklet och sedan spackel ovanpå. På några skarvar använde vi för de första två lagren väggspackel från Jula och de 3:e lagret fin handspackel märke scotte. Andra skarvar enbart scotte. Skivspackel vet jag inte vad det är...
 
Ok då vet jag till nästa vägg!
Men kommer det att synas, måste jag göra något? Vi kommer ha tapet på en del vägg och måla på annan...
 
Risken är ju att det syns, prova att rolla ett lager färg över skarven så ser du ganska tydligt om det är ok.
 
  • Gilla
Rodkulla
  • Laddar…
O vad gör jag annars? Räcker det att göra som med tapeter att skära en kryss o fylla med lim (spackel?) under? Eller måste allt skrapas loss o sättas nytt...? :x
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.