Vardagsrummet har vi tapetserat i ljusbeige/gräddvit och med en brun fondvägg. TV:n står mot den väggen samt två högtalare. Men i övrigt har vi stiltje när det gäller idéer. De andra väggarna i rummet så har två fönster och fjärde väggen kamin. Vi skulle vilja göra nåt med väggen, gärna nåt med ljus men samtidigt vill vi inte göra för mycket så det blir distraherande när man ser på TV. Någon som har några idéer eller t.om har gjort nåt själva åt det hållet?
 
Har en fondvägg i grått, med mönster förvisso. Jag har satt upp tre stycken väggljustakar i svart, med ljuskopp som jag ställer över värmeljuset i frostat glas. Väldigt enkla, men väldigt fina. Den till vänster sitter högst, den till höger längst ner så det blir som ett "fall". Är själv väldigt nöjd att det finns något på väggen förutom tv:n att vila ögonen på...

Om jag inte skulle välja väggljustakar skulle jag välja tre tavellister i ek, på olika höjd och längd. Ställ ljuskoppar, foton, vaser, prynader eller blanda för att få ett blickfång.



 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.