Jahaja, den där j*vla diskmaskinen igen som strular. Köpte den för drygt tre år sedan när vi renoverade köket.

Först började den läcka i vintras. Då fick jag det på reklamationen. Det var ju bra.

Men nu har den pajat. Igen. Jösses, släpper verkligen siemens igenom såna här måndagsexemplar i sina fabriker....?

Jag behöver hjälp att bedöma problemet, det är listen mellan luckan och golvet i maskinen som börjat släppa i ena hörnet. Hur stort är problemet? Vågar jag köra maskinen alls...?

IMG_0090.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Åsa Lund
Går det inte att trycka dit den igen?
Brukar ju gå...
På jobb är det bara Electrolux som gäller
 
Redigerat:
A
nja den här får man byta
lite onödigt mycket pyssel
men det går efter man lossat gångjärnen och ytterluckan
 
Jahaja, då får jag ringa reparatören. Bra, då vet jag i alla fall.

Jag är rätt besviken på Siemens kan jag säga. Maskinen är tre år och två månader. Tredje gången en reparatör måste komma.........
 
Kort uppföljning - ringde reparatören och reparation kommer att gå på 1.900-2.500kr. Några hundralappar får jag tillbaka från hemförsäkringen. Återstår att se vad fakturan hamnar på.
 
A
Jisses
2.000.- kronor i timmen!!!
 
Det är inte billigt att köpa Siemens-skit tydligen.... :-/
 
A
Gör det själv
Listen kostar några hundra
Ta loss ytterluckan
Öppna ca 20grader och stoppa i små nubb eller motsv i hålen på gångjärnen så att luckan stannar i detta läge
Lossa skruvarna till innerluckan två torx på var sida lirka ut den gamla listen och pilla dit den nya
Och resten omvänt förståss
Lite tålamodsprövande att få dit den nya samtidigt med att fixera luckan så det tar nog 20minuter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.