Förhöj upplevelsen av badrummet med designade våtrumsskivor

fibo.png

Planerar du en renovering av ditt badrum? Badrumsrenoveringen är en av husets mest omfattande, men också en av de som höjer värdet mest. Passa på att tävla om produkter ur Fibo-Trespos sortiment hos Bygghemma.se och på så sätt lyxa till upplevelsen av badrummet ytterligare.

Veckans vinnare får hem ett presentkort på hela 5 000 kronor, och väljer sedan fritt ur Fibo-Trespos utbud.

Totalt värde: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att skicka in en bild på ditt badrum med en motivering på varför det behöver renoveras, samt svara på en fråga.

Fråga: Vilket utrymme är Fibo-Trespos Black Flower avsett för?


1. Väggen
X. Taket
2. Golvet

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 2 oktober.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar: 2

För att bli klar med nya toaletten behöver jag nog vinna material och då även något som går snabbt att montera
 
OBS att du glömde bilden.
 
Svar: 1 väggen
Min motivering är bilden som jag tror talar för sig själv. 1443182951881-309465910.jpg
 
Har satt igen dörren mellan tvättstuga och badrum i samband med utbyggnad som ger ny ingång till tvättstugan. Både badrum och tvättstugan behöver nytt kakel i gamla dörrhålet eller varför inte denna perfekta produkt. Har jobbat länge nu, gips som gått sönder, lagning av hål och spackling, spackling och mer spackling...skulle spara mycket tid med skivor istället.
image.jpg
 
Svar: 1: Väggen

Liksom många andra har jag smått panik inför förändringarna av ROT-avdraget, men jag har lyckats få in två offerter från hantverkare som kan fixa badrummet i år. De var inte roliga. Offerterna alltså. Särskilt som jag är ensamstående och inte kan göra dubbelt avdrag. Kakel är ju att glömma ... Ett bidrag i form av dessa underbara och innovativa våtrumsskivor skulle verkligen lätta på kostnadsbördan och äntligen göra mitt 70-talsbadrum besökbart (färgerna nu ger huvudvärk!!). Det skulle vara riktigt läckert med denna lyxiga touch och en härlig färgklick - i rätt färger!
2015-09-26 09.03.50.jpg
 
Svar: Väggen
Har alltid haft tanken sätta fler väggskivor av denna sort i badrummet, då halva är målade vita väggar som fort blev smutsiga.
Nu blir det av om jag får vinsten !!
 
Redigerat:
Svar: väggen.

Motivering:

Allt snyggt med bra kvalitet,
önskar jag, det är ingen hemlighet.
Nytt byggprojekt startar i vår
eftersom maken har astma svår.
Jag planerar bygga ny stuga,
så hostan lättar för min käre man.
Hoppas på vinst och fint stugbadrum gör jag, Jannes fruga.
Ser fram emot vår där vi njuta kan!
 
1) Väggen
Motivering: En bild säger mer än tusen ord.Vi behöver verkligen nya,snygga väggar.
20150927_134757[1].jpg
 
  • 20150927_133654[1].jpg
Svar:1. Väggen (mellan bänk och skåp i t.ex köket)
Mitt badrum är sedan 1980 med målad glasfiberetapet på väggarna, dags för renovering med nya modernare väggmaterial.
14433792340471015760449.jpg
Matts Johnzén
Plantvägen. 6
79250 Mora tel.0730816170
 
Skivor tänkte jag även sätta upp i tvättstugan, dörrhålet och väggen jag byggt för att dölja ful rördragning. Den nya tvätthon ska placeras framför nya väggen, därför är det inte plywood hela vägen. Skåp med lådor framför förstås. Notera luckan som döljer vattenmätaren.
image.jpg
 
Svar: 1 - Väggen

Det här badrummet har inte renoverats på ett par decennium och Fibo-Trespos våtrumsskivor hade bara gjort all skillnad när vi ska renovera!

Skärmavbild 2015-09-28 kl. 16.09.38.png
 
Svar: 1, vägg, som t ex stänkskydd i kök
Att få möjligheten att ersätta detta äckliga med ngt nytt o fräscht är mycket lockande :)
image.jpg
 
Svar: 1. Väggen

Jag börjar äntligen komma till det stadiet att jag ska ta itu med badrummet och därmed äntligen kunna flytta ut permanent till mitt hus. Jag väntar på att hantverkare ska ha tid att komma ut och ge mig en riktig offert men mellan tummen och pekfinger-priset jag fått var smärtsamt dyrt. Jag har dessutom gjort slut på rotavdraget för i år. Badrummet är fult och slitet och med silvertejpade tapetfogar vid duschen så det lämnar en hel del att önska. Skulle jag vinna slipper jag bekymra mig om jag ska ha våtrumstapet, kakel eller just våtrumsskivor och slanten jag sparar kan komma väl till pass när jag ska ta hand om köket nästa år.

IMG_1553.jpg
 
Svar: 1, väggen
Motivering: Denna WC från 1963 behöver renoveras då jag har tröttnat på silverfiskarna som kryper fram såfort det blir mörkt.

image.jpg
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.