När du servat bilen och tänker att de måste vara nåt fel på räkningen för så där lite kan väl inte en dags jobb kosta...

När du inför dina lägenhetskompisar glatt förklarar hur skönt det är med hus för det finns alltid nåt att göra.
När du inför sina villaägarkompisar bryter ihop och suckande beklagar sig hur jobbigt det är för att det finns alltid nåt att göra.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
ricebridge skrev:
och man funderar varje gång efter varenda projekt om spillbitarna med tryckimpregnerat ändå inte går att elda.
Dom brinner bra. Fast jag eldar dom inte inne.
 
P
  • Du slipper ha en lekplats med sandlåda vid entrén (eller överhuvudtaget)
  • Du kan ha varmt och gott inne utan att grannarna gnäller
  • Du får skotta bort all snö själv, även den 90 cm höga snövall som trafikhållaren så vänligt väljer att lägga på din garageinfart
 
...när du spenderar din fritid med att sa in dig på takomläggningar, säker vatten och har gult konto på offerts.se
 
du kan gå naken rätt ur sängen och pissa i trädgården...........
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Det måste lukta mycket piss i villaområdena
 
  • Gilla
arasmus och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Det måste lukta mycket piss i villaområdena
Hela världen är inte byggd i betong och asfalt. Är jag ute så pinkar jag ute. Om jag pinkar en eller två eller tre gånger på åtskilliga tusen kvadrat gräsmatta/ängsmark så lovar jag att det dränerar undan i snabbare takt än jag kan pinka.
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jag skulle gärna gå och pinka på alla mina buskar och träd för gödslingens skull, men med grannhus på precis alla sidor så skulle det kännas lite genant att göra det. :)



Men har jag dragit några bärs på stureplan kan jag nog gå och göra det i Anders portuppgång. :p





(edit: jag skojar naturligtvis bara med dig Anders, hela tråden är ju en humortråd...)
 
Redigerat:
  • Gilla
Bure
  • Laddar…
Det beror på hur många som pissar, Ozzypojken är inte först i tråden att dra upp pissa i det fria som exempel :D

jag kan själv pinka i naturen på landstället om toaletten är upptagen, men där har vi flera hektar mark och närmaste granne är halv kilimeter bort. Men att ställa sig i sin villaträdgård känns sådär
 
  • Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
Nu heter ju tråden "Du vet att du bor i hus när..." Även vi som bor på landsbygden bor i hus, tomten behöver inte begränsa sig till 400 kvadrat med grannar på samtliga sidor.
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Norrhyttan skrev:
Även vi som bor på landsbygden bor i hus
Även de flesta av oss som bor i stan... :p
 
Poängen är att idag står husen på varandra, och då är det väl ingen mening med att bo i hus?

(närmsta granne ca 500 m).
 
  • Gilla
kontorsråttan
  • Laddar…
Luktar nog betydligt mindre i trädgårdarna än i vissa kvarter i Stockholm där Romerna uträttar sina behov...
 
  • Gilla
segv och 1 till
  • Laddar…
Tror du att de hade gjort det om det funnits lägenheter med vettig hyra? vet du vilket h-vete romer har i Bulgarien & Ungern?
 
  • Gilla
MissAnpassad
  • Laddar…
harry73
Ozzypojken skrev:
vet du vilket h-vete romer har i Bulgarien & Ungern?
Och i Sverige för den delen. Jag ger gärna en slant och känner mig lite bättre resten av dagen (för att jag gjorde en god gärning och för att komma ihåg att jag har det rätt så bra)
Och för stannar on topic:
Du vet att du bor i hus...
- när du på allvar funderar över att bygga en gäststuga så att de slipper sova i en bil. Trädgården är stort nog.
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.