Hej, håller på att köpa isolering till övervåningen. jag ska lägga ca 40-50 cm är de tänkt
när jag läser på vad det står om de står det tex så här (Lösfyllnadsisolering av glasull att använda som tilläggsisolering av vindsbjälklag. Materialet läggs ut manuellt och krattas till jämn yta.)

MEN min fråga,.. jag ska ju inte tillägs isolera eller? de är ju "ny isolering" jag ska lägga ska man då använda tex Paroc stenull istället då??? eller nått annat..:surprised::surprised::surprised::surprised::surprised::surprised::surprised::surprised::surprised::surprised:
 
peternicklas
Du kan använda vad du vill. Ska du använda lösull så hyr en spruta för det. Vissa lånar ut dessa utan kostnad. Jag anser att lösull är bättre och lättare att få bra (tätt).
 
Är det vinden som skall isoleras? Finns ingen isolering där redan? Finns fuktspärr? Lösull dammar nåt rejält om du inte har mask och skyddsdräkt kanske skivor är bättre.
 
Det är en nybyggd övervåning i ett 1.5plans hus. De är ångspärr i väggar å tak samt att allt är färdigt. Ska bara lägga på isoleringen på toppen om man säger så. Idag ligger ett lager med 10cm paroc skivor tillfälligt tänkte blåsa lösull på där men fungerar typ isover lösull
 
Jag blev osäker då det stod tillägs isloering. Å att man då behöver nått annat i botten typ
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.