Alfredo skrev:
Är en bil utan dragkrok en bil? :x
Nej, det är något meningslöst plåtjunk som bara tar upp plats på vägarna. :)
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
harry73
AndersMalmgren skrev:
Valet 2006, alla Östermalmare drog fram sina salutkanoner och fyrverkeri. Var magiskt stämning faktistk
Och ändå lyckades de inte att skjuta regeringen?
 
  • Gilla
Per72 och 1 till
  • Laddar…
Norrhyttan skrev:
Men ... Jag har bara dragkrok på två av fyra bilar. Ändå bor jag i hus?
Illa formulerat av mig. "När man inte kan tänka sig att inte ha minst en bil med dragkrok" hade varit mer korrekt fast mindre snärtigt.
 
harry73
När småbarnen springer ut och kissar i skogen för att de tycker det är för långt till toan

Vi hade även hundbajs på tomten som visade sig inte vara hundbajs:surprised:
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
När mördarsniglar inte bara är äckliga utan framkallar djupt hat och maktlöshetskänsla.
När man måste gå UT i evt regn/snö/blåst för att hämta tidningen och den inte ligger bekvämt åå hallmattan och väntar.
 
D09
När ambulansen kommer fram efter 2 timmar...
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
När barnen kan namnet på minst 10 verktyg innan dom börjar skolan. Dom vet hur man spikar och sågar och har satt upp läkten till brädfodringen till lekstugan. Dom vet hur man kör en traktor och vet vad alla reglage är tillför. Motorsågar kallas för pappas leksaker. 2 taktsavgaser luktar gott och pappa. Vinter luktar rök. Allt innan dom börjat skolan. Familjetid är när man bygger eller städar gården tillsamans.
 
  • Gilla
vGötl och 8 till
  • Laddar…
Farzan skrev:
Illa formulerat av mig. "När man inte kan tänka sig att inte ha minst en bil med dragkrok" hade varit mer korrekt fast mindre snärtigt.
Du vet att du bor i hus när du inte behöver begränsa dig till bara en bil - eller en cykel.
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Niq skrev:
När barnen kan namnet på minst 10 verktyg innan dom börjar skolan. Dom vet hur man spikar och sågar och har satt upp läkten till brädfodringen till lekstugan. Dom vet hur man kör en traktor och vet vad alla reglage är tillför. Motorsågar kallas för pappas leksaker. 2 taktsavgaser luktar gott och pappa. Vinter luktar rök. Allt innan dom börjat skolan. Familjetid är när man bygger eller städar gården tillsamans.
Vackert!
Jag kunde svetsa gassvets redan i lågstadiet. Min far gick bort i våras, men nästan varje gång jag tar i ett verktyg minns jag hur mycket jag har att tacka honom för.
 
  • Gilla
vGötl och 9 till
  • Laddar…
Du skrattar hånfullt åt Timell & Co på TVn eftersom att du vet att alla de där projekten de förevisar, aldrig är så enkla, snabba och billiga som de försöker göra gällande :p
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
Du roar dig med att hitta "fel" som hantverkarna gör i byggprogram på TV och förklarar tydligt för resten av familjen varför man inte kan göra så...
 
  • Gilla
  • Haha
arasmus och 8 till
  • Laddar…
D09 skrev:
När ambulansen kommer fram efter 2 timmar...
Men det händer ju bara om man bor precis bredvid sjukhuset, annars får man ju vänta mycket längre!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
När varje veckas shoppingrunda består av att ta vägen förbi bygghandeln, ösa på ett lass virke på pickupflaket och dra vidare till ICA.
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
och har en skyddad men centralt belägen tomt när studenter och andra fyllon slår en båge på tomten.

När utfarten är blockerad av någon pendlare som infartsparkerat sin bil... Grrrrrrr!

När man hela tiden oroar sig för inbrott när man är på landet. (När man äär hemma oroar man sig för inbrott på landet)

Men också känslan av stolthet som många beskrivit; Allt detta är mitt och jag har banne mig byggt det själv! (landet) eller i stan; vilken jäkla schysst kåk jag har. Och den är min! (eller banken äger väl en del också)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
...du känner igen dig i åtminstone 50% av inläggen i denna tråd.
 
  • Gilla
Jante och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.