När man ligger och räknar virkesåtgång för staket när andra räknar får vid sängdags...
 
  • Gilla
Lintto1 och 3 till
  • Laddar…
Har bott i olika hus och lägenheter i omgångar....
Obs mycket är skämt...

Men man vet att man bor i hus när man...
...funderar på om huset klarar kylan när man är på semester och det är kall vinter hemma.:x
...blir livrädd om det låter som det droppar vatten.:O
...drar ur stickkontakter vid åska (på landsbyggden).:eek:
...blir arg när man glömmer ställa ut soptunnan vid sophämtningen:mad:, (jag hade iof. alltid tunnan ute vid vägen när jag bodde i hus:)
...spenderar mer tid med renovering än umgås med barnen/familjen/andra nöjen. :surprised:
...har svårt att förstå hur någon kan bo i lgh, när man tycker att man bor billigare i villa.:x
...tycker att varje husägare ska få dra sin egen el.:cool:
...får lite dåligt samvete när man ser saker man borde åtgärdat eller åtminstone tittat på tidigare:eek:
...njuter av att äta mat i trädgården:)
...ser att nan köpt villan till lägre pris än nya grannen och tycker man gjort en bra affär;)
...går till banken för att se om man kan öka på lånet pga, bostadens värdeökning för att åka utomlands eller köpa nyare bil.:rolleyes:
 
Redigerat:
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
När man ligger i sängen och undar varför vattenpumpen startar.
 
  • Gilla
Keegan och 8 till
  • Laddar…
När släpet rostat ihop och inte längre går att lossa från bilen.
 
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
när man kan grilla low & slow i 14h utan att nån klagar på röklukten

Grannen spelar 142db på stereon och man blir glad (första gången bara bas, trodde ett godståg var på väg in i huset)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
När ens barn arbetat på ackord i maskros-rensningsbranschen.

Och när barn kan tälta på gräsmattan utan att man oroar sig :)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
När man inte kan tänka sig att köpa en bil utan dragkrok. (Kan iofs betyda att man är hästägare också.)
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
F_man skrev:
När ens barn arbetat på ackord i maskros-rensningsbranschen.

Och när barn kan tälta på gräsmattan utan att man oroar sig :)
Man slipper oroa sig att de gör maskrosvin?
 
...du kan skjuta salutkanon utan att någon granne reagerar, när du dagen efter traskar bort till närmaste grannen och undrar om du stört svarar han "Jaså, sköt du kanon? Jag trodde du sköt någon vildkatt...".

(Sann historia. Men den kanske lämpade sig mer för den ännu inte startade Du vet att du bor på landet när...-tråden.)
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Farzan skrev:
När man inte kan tänka sig att köpa en bil utan dragkrok. (Kan iofs betyda att man är hästägare också.)
Men ... Jag har bara dragkrok på två av fyra bilar. Ändå bor jag i hus?
 
Norrhyttan skrev:
...du kan skjuta salutkanon utan att någon granne reagerar, när du dagen efter traskar bort till närmaste grannen och undrar om du stört svarar han "Jaså, sköt du kanon? Jag trodde du sköt någon vildkatt...".

(Sann historia. Men den kanske lämpade sig mer för den ännu inte startade Du vet att du bor på landet när...-tråden.)
Valet 2006, alla Östermalmare drog fram sina salutkanoner och fyrverkeri. Var magiskt stämning faktistk
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
...man upplever att ingen annan i familjen delar ens prioriteringar ("Vi kan inte ta barnrummet just nu. Vi bara måste ha en avfuktare till garaget").

...man tycker att dottern inte är lika gullig längre när hon hämtat en hink med grus från uppfarten och hällt ut över gräsmattan.
 
  • Gilla
osiris och 1 till
  • Laddar…
D09
När du ringer hyresvärden så tutar det alltid upptaget....
 
  • Gilla
MartinP666 och 4 till
  • Laddar…
Norrhyttan skrev:
Men ... Jag har bara dragkrok på två av fyra bilar. Ändå bor jag i hus?
Är en bil utan dragkrok en bil? :x
 
  • Gilla
Bure och 1 till
  • Laddar…
Alfredo skrev:
Är en bil utan dragkrok en bil? :x
En bil är bara en bil om motorn är bak eller mittmonterad

(eller en motor direkt på varje hjul)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.